Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toplum Sağlığı ve Epidemiyolojisi | SAY207 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN |
Amaç |
Sağlık Yönetimi Bölümü 4.dönemde işlenen bu ders ile öğrencilere toplum sağlığının önemi ve bileşenlerinin, epidemiyolojik araştırma yöntemlerinin, toplum sağlığı için önemli olan sorunların epidemiyolojik bakış açısıyla değerlendirilmesinin öğretilmesi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Toplum sağlığının kavramsal çerçevesi, Toplum sağlığını etkileyen etmenler, Epidemiyoloji ve temel kavramları, Epidemiyolojik araştırma yöntemleri, Bulaşıcı Hastalık Epidemiyolojisi, Kronik Hastalıklar/Kanser Epidemiyolojisi Üreme Sağlığı Epidemiyolojisi, Geriatrik Epidemiyoloji, İş Sağlığı Epidemiyolojisi, Beslenme Epidemiyolojisi, Çevre Epidemiyolojisi |
Ders Kaynakları |
Epidemiyoloji, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Sabahat Tezcan
Halk Sağlığında Temel Bilgiler, Hacettepe Yayınları, Çağatay Güler ve Levent Akın Community and Public Health Nursing, Wolters Kluwer, Cherie Rector Epidemiyolojiye Giriş, Akademisyen Kitabevi, Emine Öncü ve Sümbüle Köksoy |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Toplum Sağlığını Etkileyen Etmenler | Ders |
3 | Epidemiyolojiye Giriş | Ders |
4 | Araştırmaya Giriş ve Araştırma Yöntemleri 1 | Ders |
5 | Araştırmaya Giriş ve Araştırma Yöntemleri 2 | Ders |
6 | Epidemiyolojide Özel Konular- Sürveyans-Tarama | Ders |
7 | Bulaşıcı Hastalık Epidemiyolojisi | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Kronik Hastalıklar ve Kanser Epidemiyolojisi | Ders |
10 | Ana Çocuk Sağlığı ve Üreme Sağlığı Epidemiyolojisi | Ders |
11 | Yaşlı Sağlığı ve Geriatrik Epidemiyoloji | Ders |
12 | İş Sağlığı Epidemiyolojisi | Ders |
13 | Beslenme Epidemiyolojisi | Ders |
14 | Çevre Sağlığı ve Çevre Epidemiyolojisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Epidemiyolojinin amacını ve kullanım alanlarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplum sağlığının önemini ve ilkelerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sıralayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sıralayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplum sağlığı için önemli konuları epidemiyolojik bakış açısıyla değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Epidemiyolojinin amacını ve kullanım alanlarını açıklayabilir. | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Toplum sağlığının önemini ve ilkelerini açıklayabilir. | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sıralayabilir. | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sıralayabilir. | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Toplum sağlığı için önemli konuları epidemiyolojik bakış açısıyla değerlendirebilir. | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |