Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Ekonomisi | SAY208 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Burhanettin UYSAL |
Amaç |
Öğrencinin iktisadın temel kavramlarını ve altyapısını kavraması ve ilerleyen dönemlerde makro ve mikro olarak incelenecek temel iktisat konularını anlamasını sağlamak. İktisadi ve analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasına yönelik olarak kavramların ve piyasaların anlaşılmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
İktisadın tanımı, arz ve talep kavramları ve analizi ile mikro temelde üretici ve tüketici teorileri, fiyat teorisi ve piyasa türleri ve piyasa dengeleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Zeynel Dinler, İktisada Giriş
Sağlık Ekonomisi Yusuf Çelik |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomi Bilimi ve Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
2 | Sağlık ve Sağlık Statüsü | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Sağlık Ekonomisi ve Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Arz ve Sağlık Hizmetleri Arzı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Talep ve Sağlık Hizmetleri Talebi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Sağlık Hizmetleri Pazarı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Ara Sınav | Ders |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Sağlık | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Sağlık Hizmetleri Finansman Sistemleri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Sağlık Hizmetlerinde Performans ve Geri Ödeme Sistemleri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Sağlık Sektörü ve İktisadi Planlama | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Sağlık Hizmetlerinde Ekonomik Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Türkiye Sağlık Harcamaları Analizi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
15 | Sağlık Sektöründe Güncel Konu ve Sorunlar | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk sağlık ekonomisinin analiz edilebilmek ve değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sağlık ekonomisi sisteminin, kavram ve metodolojisinin bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma |
Sağlık ekonomisi analizinin yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk sağlık ekonomisinin analiz edilebilmek ve değerlendirebilir. | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 0 | 2 | 0 | 4 | 3 | 0 | 5 |
Sağlık ekonomisi sisteminin, kavram ve metodolojisinin bilir. | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 0 | 2 | 0 | 4 | 3 | 0 | 5 |
Sağlık ekonomisi analizinin yapabilir. | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 0 | 2 | 0 | 4 | 3 | 0 | 5 |