Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri | SAY405 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Burhanettin UYSAL |
Amaç |
Sağlık kurumlarında bilgi sistemlerinin gelişimi, bilgi sistemlerinin tasarlanması ve kurulumu, veri kalitesinin artırılması, elektronik sağlık uygulamaları ve etik konuları hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Veri ve Bilgi(enformasyon), yönetsel bilgi ve yönetsel bilginin özellikleri, bilgi sisteminin öğeleri, klinik bilgi sistemleri: klinik bilgi sisteminin işlevi, klinik bilgi sisteminin türleri ( hasta dosyaları, e hasta dosyaları, klinik karar destek sistemi, laboratuvar bilgi destek sistemi, hasta izleme sistemi, eczane bilgi sistemi, hemşirelik bilgi sistemi, tele tıp, vaka bileşimi sistemleri, akıllı kart uygulamaları, klinik kılavuz ve bakım haritaları),Türkiye'de sağlık bilgi sistemi (Pratik uygulama). |
Ders Kaynakları |
Bali, R. K. (2005). Clinical knowledge management : opportunities and challenges. Hershey, PA: Idea Group Pub.
Bali, R. K., & Dwivedi, A. (2007). Healthcare knowledge management : issues, advances and successes. New York ; London: Springer. Hislop, D. (2009). Knowledge management in organizations : a critical introduction (2nd ed.). Oxford ; New York: Oxford University Press. Jennex, M. E. (2005). Case studies in knowledge management. Hershey PA: Idea Group Pub. Riaño, D., & K4CARE (Project). (2008). Knowledge management for health care procedures : from knowledge to global care, AIME 2007 Workshop K4CARE 2007, Amsterdam, The Netherlands, July 7, 2007, revised selected papers. Berlin ; New York: Springer. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel bilgilendirme, sağlık bilişimi ve bilgi sistemlerine giriş | Ders |
2 | Hastane bilgi sistemleri bileşenler | Ders |
3 | Hastane bilgilerinin toplanması depolanması ve kullanılması | Ders |
4 | Hastane bilgi sistemleri | Ders |
5 | Hastane randevu sistemleri ve bilgi teknolojileri | Ders |
6 | Poliklinik ve klinik hizmetlerinde bilgi sistemleri kullanımı | Ders |
7 | Acil ve ambulans hizmetlerinde bilgi sistemleri kullanımı | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Laboratuvar, radyoloji işlemlerinde bilgi sistemleri kullanımı | Ders |
10 | Hastane insan kaynakları bilgi sistemleri | Ders |
11 | E-Sağlık | Ders |
12 | Sağlık bilgi sistemleri ve etik | Ders |
13 | Genel sınav hazırlığı | Ders |
14 | Sınav öncesi genel tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgiyi ve bilginin taşıması gereken özellikleri tanımlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bilgi sistemlerini sınıflandırabilir ve yönetim faaliyetlerindeki rolünü anlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık hizmetlerinde bilişimin önemi konusunu açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Hastane Yönetim Bilgi Sisteminin gereği ve önemini açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Klinik bilgi sistemleri, laboratuvar sistemleri, eczane bilgi sistemleri, hemşirelik bilgi sistemleri vb. özellikli sistemleri açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgiyi ve bilginin taşıması gereken özellikleri tanımlayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bilgi sistemlerini sınıflandırabilir ve yönetim faaliyetlerindeki rolünü anlayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sağlık hizmetlerinde bilişimin önemi konusunu açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Hastane Yönetim Bilgi Sisteminin gereği ve önemini açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Klinik bilgi sistemleri, laboratuvar sistemleri, eczane bilgi sistemleri, hemşirelik bilgi sistemleri vb. özellikli sistemleri açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |