EN
SAY405 - Sağlık Kurumlarında Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumlarında Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri SAY405 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren Doç. Dr. Burhanettin UYSAL
Amaç

Sağlık kurumlarında bilgi sistemlerinin gelişimi, bilgi sistemlerinin tasarlanması ve kurulumu, veri kalitesinin artırılması, elektronik sağlık uygulamaları ve etik konuları hakkında bilgi vermek.

Ders İçeriği

Veri ve Bilgi(enformasyon), yönetsel bilgi ve yönetsel bilginin özellikleri, bilgi sisteminin öğeleri, klinik bilgi sistemleri: klinik bilgi sisteminin işlevi, klinik bilgi sisteminin türleri ( hasta dosyaları, e hasta dosyaları, klinik karar destek sistemi, laboratuvar bilgi destek sistemi, hasta izleme sistemi, eczane bilgi sistemi, hemşirelik bilgi sistemi, tele tıp, vaka bileşimi sistemleri, akıllı kart uygulamaları, klinik kılavuz ve bakım haritaları),Türkiye'de sağlık bilgi sistemi (Pratik uygulama).

Ders Kaynakları Bali, R. K. (2005). Clinical knowledge management : opportunities and challenges. Hershey, PA: Idea Group Pub.
Bali, R. K., & Dwivedi, A. (2007). Healthcare knowledge management : issues, advances and successes. New York ; London: Springer.
Hislop, D. (2009). Knowledge management in organizations : a critical introduction (2nd ed.). Oxford ; New York: Oxford University Press.
Jennex, M. E. (2005). Case studies in knowledge management. Hershey PA: Idea Group Pub. Riaño, D., & K4CARE (Project). (2008). Knowledge management for health care procedures : from knowledge to global care, AIME 2007 Workshop K4CARE 2007, Amsterdam, The Netherlands, July 7, 2007, revised selected papers. Berlin ; New York: Springer.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ödev 1 Ödev 1 14 1 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel bilgilendirme, sağlık bilişimi ve bilgi sistemlerine giriş Ders
2 Hastane bilgi sistemleri bileşenler Ders
3 Hastane bilgilerinin toplanması depolanması ve kullanılması Ders
4 Hastane bilgi sistemleri Ders
5 Hastane randevu sistemleri ve bilgi teknolojileri Ders
6 Poliklinik ve klinik hizmetlerinde bilgi sistemleri kullanımı Ders
7 Acil ve ambulans hizmetlerinde bilgi sistemleri kullanımı Ders
8 Ara sınav Ders
9 Laboratuvar, radyoloji işlemlerinde bilgi sistemleri kullanımı Ders
10 Hastane insan kaynakları bilgi sistemleri Ders
11 E-Sağlık Ders
12 Sağlık bilgi sistemleri ve etik Ders
13 Genel sınav hazırlığı Ders
14 Sınav öncesi genel tekrar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilgiyi ve bilginin taşıması gereken özellikleri tanımlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilgi sistemlerini sınıflandırabilir ve yönetim faaliyetlerindeki rolünü anlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Sağlık hizmetlerinde bilişimin önemi konusunu açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Hastane Yönetim Bilgi Sisteminin gereği ve önemini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Klinik bilgi sistemleri, laboratuvar sistemleri, eczane bilgi sistemleri, hemşirelik bilgi sistemleri vb. özellikli sistemleri açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bilgiyi ve bilginin taşıması gereken özellikleri tanımlayabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Bilgi sistemlerini sınıflandırabilir ve yönetim faaliyetlerindeki rolünü anlayabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Sağlık hizmetlerinde bilişimin önemi konusunu açıklayabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Hastane Yönetim Bilgi Sisteminin gereği ve önemini açıklayabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Klinik bilgi sistemleri, laboratuvar sistemleri, eczane bilgi sistemleri, hemşirelik bilgi sistemleri vb. özellikli sistemleri açıklayabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4