Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında Teknoloji Yönetimi | SAY411 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Burhanettin UYSAL |
Amaç |
Bu ders sağlık hizmetlerinde teknolojinin kullanımı, değerlendirilmesi ve sağlık politikaları ile olan ilişkisini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, bilim ve teknoloji yönetiminin kavramlarını, tanımlarını, önemini ve gelişimini; sağlık teknolojisi gruplarını, sağlık donanımları ve ilaçlar; Türkiye'de sağlık teknolojisi yönetimi ve değerlendirmesini; sağlık kurumlarında teknolojik ihtiyaçları / gereksinimleri, sağlık teknolojilerinin kurum dışından sağlanmasını; sağlık teknolojisi geliştirme aşamaları ve yönetimi; fizibilite çalışması ve fayda değerlendirmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
Michael Schlander. Health Technology Assessment by National Institute for Health and Clinical Excellence. Springer, NY, USA, 2010
Corinna Sorenson, Michael Drummond, Panos Kanavas. Ensuring Value for Money in Health Care: The Role of Health Technology Assessment in the European Union, WHO, Cophenagen, Denmark 2008 Erdal Sargutan, Sağlık Sektöründe ve Sağlık Kuruluşlarında Teknoloji Yönetimi, Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara, 2006 Erdal Sargutan. Türkiye'de Tıbbi Cihaz ve Malzeme Üretimi, ITO Yayınları, İstanbul, 2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık teknolojileri ve kullanım amaçları | Ders |
2 | Sağlık teknolojilerinde ihtiyaç belirleme | Ders |
3 | Teknoloji ile ilişkili çıktıların değerlendirilmesi | Ders |
4 | Sağlık teknolojisinde paydaşlar | Ders |
5 | Gelişmiş ülkelerde teknoloji yönetimi | Ders |
6 | Sağlık teknoloji sektörü | Ders |
7 | Teknoloji değerlendirme raporu | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Hasta güvenliğinde teknolojilerinin kullanımı | Ders |
10 | Hizmet kalitesi ve teknoloji yönetimi | Ders |
11 | Sağlık hizmetleri ve endüstri | Ders |
12 | Türkiye’de sağlıkta teknoloji yönetimi | Ders |
13 | Teknoloji yönetimindeki sorunlar | Ders |
14 | Teknoloji yönetiminde sağlık yöneticisinin rolü | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık hizmetlerinde teknoloji kullanımının amaçlarını değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlıkta teknoloji kullanımı ile sağlık hizmetini ilişkilendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlık politikalarına göre sağlıkta teknoloji kullanımını kavrayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlık hizmetlerinde farklı uygulamalar için teknoloji kullanımını yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlık hizmetlerinde teknoloji kullanımını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık hizmetlerinde teknoloji kullanımının amaçlarını değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlıkta teknoloji kullanımı ile sağlık hizmetini ilişkilendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık politikalarına göre sağlıkta teknoloji kullanımını kavrayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık hizmetlerinde farklı uygulamalar için teknoloji kullanımını yorumlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık hizmetlerinde teknoloji kullanımını tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |