EN
  • Anasayfa
  • SAY411 Sağlık Kurumlarında Teknoloji Yönetimi (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
SAY411 - Sağlık Kurumlarında Teknoloji Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumlarında Teknoloji Yönetimi SAY411 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren Doç. Dr. Burhanettin UYSAL
Amaç

Bu ders sağlık hizmetlerinde teknolojinin kullanımı, değerlendirilmesi ve sağlık politikaları ile olan ilişkisini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders, bilim ve teknoloji yönetiminin kavramlarını, tanımlarını, önemini ve gelişimini; sağlık teknolojisi gruplarını, sağlık donanımları ve ilaçlar; Türkiye'de sağlık teknolojisi yönetimi ve değerlendirmesini; sağlık kurumlarında teknolojik ihtiyaçları / gereksinimleri, sağlık teknolojilerinin kurum dışından sağlanmasını; sağlık teknolojisi geliştirme aşamaları ve yönetimi; fizibilite çalışması ve fayda değerlendirmesini içerir.

Ders Kaynakları Michael Schlander. Health Technology Assessment by National Institute for Health and Clinical Excellence. Springer, NY, USA, 2010
Corinna Sorenson, Michael Drummond, Panos Kanavas. Ensuring Value for Money in Health Care: The Role of Health Technology Assessment in the European Union, WHO, Cophenagen, Denmark 2008
Erdal Sargutan, Sağlık Sektöründe ve Sağlık Kuruluşlarında Teknoloji Yönetimi, Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara, 2006
Erdal Sargutan. Türkiye'de Tıbbi Cihaz ve Malzeme Üretimi, ITO Yayınları, İstanbul, 2009
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sağlık teknolojileri ve kullanım amaçları Ders
2 Sağlık teknolojilerinde ihtiyaç belirleme Ders
3 Teknoloji ile ilişkili çıktıların değerlendirilmesi Ders
4 Sağlık teknolojisinde paydaşlar Ders
5 Gelişmiş ülkelerde teknoloji yönetimi Ders
6 Sağlık teknoloji sektörü Ders
7 Teknoloji değerlendirme raporu Ders
8 Ara sınav Ders
9 Hasta güvenliğinde teknolojilerinin kullanımı Ders
10 Hizmet kalitesi ve teknoloji yönetimi Ders
11 Sağlık hizmetleri ve endüstri Ders
12 Türkiye’de sağlıkta teknoloji yönetimi Ders
13 Teknoloji yönetimindeki sorunlar Ders
14 Teknoloji yönetiminde sağlık yöneticisinin rolü Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık hizmetlerinde teknoloji kullanımının amaçlarını değerlendirebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sağlıkta teknoloji kullanımı ile sağlık hizmetini ilişkilendirebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sağlık politikalarına göre sağlıkta teknoloji kullanımını kavrayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sağlık hizmetlerinde farklı uygulamalar için teknoloji kullanımını yorumlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sağlık hizmetlerinde teknoloji kullanımını tanımlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlık hizmetlerinde teknoloji kullanımının amaçlarını değerlendirebilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sağlıkta teknoloji kullanımı ile sağlık hizmetini ilişkilendirebilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sağlık politikalarına göre sağlıkta teknoloji kullanımını kavrayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sağlık hizmetlerinde farklı uygulamalar için teknoloji kullanımını yorumlayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sağlık hizmetlerinde teknoloji kullanımını tanımlayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5