Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Turizminde Markalaşma | SAY417 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, Türkiye’deki sağlık işletmelerinin uluslararası pazarlara açılması sürecinin incelenmesi ve global sağlık pazarında ortaya çıkan sağlık turizmi trendlerinin analizi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Turizm kavramı, turizmin tarihçesi, ülke ekonomilerine katkıları, turizm türleri ve turizm politikaları, dünyada ve Türkiye’de sağlık turizmi, termal turizm ve spa turizmi, dünyada ve Türkiye’de medikal turizm, ileri yaş ve engelli turizmi, sağlık turizminde öncü ülkeler, turizm politikaları ve 8 pazarlama stratejileri, sağlık turizmi işletmelerinde tutundurma, turist sağlığı hizmetleri ve turizmde çalışanların sağlığı, sağlık turizmi ve etik, dünyada ve Türkiye’de sağlık turizmiyle ilgili yapılmış araştırmalar konularını kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Sağlık Turizmi, Prof. Dr. Dilaver Tegilimoğlu, Siyasal Kitapevi, 2013, Ankara
Multidisipliner Yaklaşımla Sağlık Turizmi, Editör: Doç. Dr. Şükran Karaca, Nobel Akademik Yayıncılık, 2021, Ankara Sağlık Turizmi ve İşletmeciliği, Editör:Prof. Dr. Selma Altındiş, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022, Ankara Uluslararası Pazarlama, C. Kozlu, H. Karaca, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2019, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Turizm, Turistin Sağlığı ve Sağlık Turizmi Kavramlarının Tanımı, Amaç ve Kapsamı | Ders |
2 | Sağlık turizminde öncü ülkeler, politikalar, Türkiye’de ve dünyada sağlık turizmini şekillendiren faktörler | Ders |
3 | Sağlık turizmi türleri | Ders |
4 | Sağlık turizminde sertifikasyon ve aracı kurumlar | Ders |
5 | Sağlık turizminde teşvikler ve teşvik politikaları | Ders |
6 | Sağlık turizminde kalite ve akreditasyon | Ders |
7 | Sağlık turizminde müşteri ilişkileri yönetimi, hasta hakları ve güvenliği | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Sağlık turistinin tedavi sürecinin yönetimi | Ders |
10 | Sağlık turizminde pazarlama stratejileri | Ders |
11 | Sağlık turizminde markalaşma | Ders |
12 | Sağlık turizminde insan kaynakları yönetimi | Ders |
13 | Sağlık Turizm Hukuku, Yasal Düzenlemeler ve Etik | Ders |
14 | Sağlık turizminde dijital uygulamalar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Turizm, sağlık, güvenlik, turist sağlığı kavramları, sağlık ve turizm ilişkisi hakkında bilgi sahibidir ve bilgisini kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Dünyada ve Türkiye´de sağlık turizminin gelişimi ve önemi, dünyada ve türkiye´de sağlık turizmi uygulamaları hakkında bilgi sahibidir ve bilgisini kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık turizminde faaliyet gösteren işletmeler hakkında bilgi sahibidir ve bilgisini kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Tıbbi ve termal tedavi sunan sağlık turizmi işletmeleri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisini kullanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık turizmi ve turist sağlığına yönelik sorunlar ve çözüm önerileri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisini kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Turizm, sağlık, güvenlik, turist sağlığı kavramları, sağlık ve turizm ilişkisi hakkında bilgi sahibidir ve bilgisini kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyada ve Türkiye´de sağlık turizminin gelişimi ve önemi, dünyada ve türkiye´de sağlık turizmi uygulamaları hakkında bilgi sahibidir ve bilgisini kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık turizminde faaliyet gösteren işletmeler hakkında bilgi sahibidir ve bilgisini kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tıbbi ve termal tedavi sunan sağlık turizmi işletmeleri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisini kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık turizmi ve turist sağlığına yönelik sorunlar ve çözüm önerileri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisini kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |