Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hasta Güvenliği | SAY221 | 3 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık kurumlarında hasta güvenliğine yönelik olası riskleri belirleyebilmek, hastanelerde hasta güvenliği kapsamında yer alan beklenmedik olayları tanımlayabilmek, sağlık kurumlarında yer alan beklenmedik olay ve hataları önlemek |
Ders İçeriği |
Hasta güvenliği, Tıp Enstitüsü raporları, hasta güvenliği kültürü, ekip çalışması ve iletişim, hasta güvenliğinin ölçülmesi ve artırılması, bildirim ve öğrenme sistemleri, ilaç güvenliği, tıbbi hatanın açıklanması, JCI ve hasta güvenliği, Dünya Sağlık Örgütü hasta güvenliği programları, Türkiye'de hasta güvenliği. |
Ders Kaynakları |
Alcan Z, Tekin DE, Civil SÖ. (2012). Hasta Güvenliği Beklenmedik Olaylarda Hemşirenin Rolü. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul
Ay FA (Ed). (2013). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. İstanbul. Hasta Güvenliği: Türkiye ve Dünya. http://www.ttb.org.tr/kutuphane/fsayek10_hastaguvenlik.pdf, 2015 Hastane.ege.edu.tr/GenelUyumEgitimi/files/Hasta%20Güvenliği.ppt, 2015 Hasta ve Çalışan Güvenliği Yönetmeliği, http://www.sislietfal.gov.tr/belgeler/ HASTA_VE_CALISAN_GUVENLIGI_YONETMELIGI, Erişim Tarihi, Şubat 2015 . http://www.kalite.saglik.gov.tr/content/files/duyurular Hasta Güvenliği İçin Hemşirelik Uygulamaları. http://www.acibademhemsirelik.com/ 2015 http://www.sbn.gov.tr/icerik.aspx?id=2313 www.acibademhemsirelik.com/edergi/.../uygulamalarinizi-gelistirin.pdf, 2015 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hasta Güvenliğinin Temel Kavramları | Ders |
2 | Hasta Güvenliğinin Amacı, Önemi ve Yasal yönü | Ders |
3 | Ulusal ve Uluslararası Hasta Güvenliği Hedefleri | Ders |
4 | İlaç Hataları ve Güvenliği | Ders |
5 | Kan ve Kan Transfüzyon Hatalarının Önlenmesi | Ders |
6 | Cerrahi Hataların Önlenmesi | Ders |
7 | SBAR Tekniği ile Hataların Önlenmesi | Ders |
8 | Enfeksiyon Hataları ve Önlenmesi | Ders |
9 | Tedavilerin Geciktirilmesi/Ertelenmesine Bağlı Hataların Önlenmesi | Ders |
10 | Hasta Düşmelerinin Önlenmesi | Ders |
11 | Bebek/Çocuk Kaçırma ve Bebeklerin Yanlış Aileye Verilmelerin Önlenmesi | Ders |
12 | Kısıtlamalara Bağlı Ciddi Yaralanma ve Ölümlerin Önlenmesi | Ders |
13 | İntiharların Önlenmesi | Ders |
14 | Hasta Güvenliğinde Olay Bildirimleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hasta güvenliğinin temel kavramlarını, amacını ve önemini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İlaç hataları ve ilaç güvenliği bilgileri doğrultusunda stratejiler geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Cerrahi hataların önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
SBAR Tekniği ile hataların önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hasta düşmelerinin önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hasta güvenliğinde olay bildirimlerini uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hasta güvenliğinin temel kavramlarını, amacını ve önemini tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlaç hataları ve ilaç güvenliği bilgileri doğrultusunda stratejiler geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cerrahi hataların önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBAR Tekniği ile hataların önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasta düşmelerinin önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasta güvenliğinde olay bildirimlerini uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |