Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kariyer Yönetimi | SAY321 | 5 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Burhanettin UYSAL |
Amaç |
İşletmelerde kariyer yönetimi konusuna ve önemine derinlemesine eğilmek, öğrencilere teoriyi aktarmak ve uygulamadan örnekler sunmak. |
Ders İçeriği |
Kariyer nedir? Kariyer planlama nedir? Kariyer geliştirme ve kariyer gelişiminin önemi nedir? Kariyer gelişim sürecini etkileyen faktörler nelerdir? Kariyer gelişimi ile ilgili denenceler ve günlük yaşam örnekleri Özgeçmiş hazırlama yöntemleri Başarılı iş başvuruları ve etkileyici iş görüşmeleri Özel sektörün mezunlarımızdan beklentileri Kariyer eğitim programları hakkında bilgi verme İş arama ortamlarının araştırılması |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
30
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
50
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kavramsal ve Kuramsal Açıdan Kariyer ve Kariyer Yönetimi | Ders |
2 | Strateji ve Süreç Yönetimi Açısından Kariyer Yönetimi | Ders |
3 | Kariyer Planlama Yöntemleri: Bireysel Kariyer Planı Hazırlama | Ders |
4 | Uygulama Odaklı Kişisel Kariyer Planlaması, Dönüşen Meslekler ve Yetenekler | Ders |
5 | Etkin İş Çevresi Oluşturma (Networking) ve İş Arama (Bulma) Teknikleri | Ders |
6 | Modern Yazılı İletişim Teknikleri: Etkili Ön yazı ve Özgeçmiş (CV) Hazırlama | Ders |
7 | Beden Dili ve Etkili İletişim Teknikleri | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | İş Görüşmesi Süreci ve Etkin Mülakat Teknikleri | Ders |
10 | İş Hayatında Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları | Ders |
11 | Kariyer Gelişiminde Sosyal Medya Stratejileri | Ders |
12 | Kariyer Yönetiminde Sorunlar | Ders |
13 | Kariyerde Trendler ve Fütürizm | Ders |
14 | Genel tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kariyer yönetimi sürecini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kariyer geliştirme programlarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kariyer kavramını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kariyer planlama sürecinin aşamalarını sıralayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kariyer yönetimi sürecini açıklayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kariyer geliştirme programlarını açıklayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kariyer kavramını tanımlayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kariyer planlama sürecinin aşamalarını sıralayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |