Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Yönetiminde Kantitatif Teknikler | SAY303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burhanettin UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Burhanettin UYSAL |
Amaç |
Mikro ve makro ölçekte karşılaşılabilecek doğrusal türdeki sayısal problemlerin karar değişkenlerini ve denklemlerini belirleyip çözen ve buna uygun doğru kararlar verebilen bireyler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini karar alma ortamı ve karar alma analizi, doğrusal programlama, duyarlılık analizi, şebeke ve ağ çözümlemeleri vb. ni içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Öztürk, Ahmet, (2005), Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa
SAĞLIK YÖNETİMİNDE KANTİTATİF TEKNİKLERİ DERS NOTLARI, Prof. Dr. Kamil ALAKUŞ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
20
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
40
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
40
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karar verme aşamaları ve karar ortamları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
2 | Temel matris işlemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Doğru denklemi ve doğrusal denklem sistemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Doğrusal programlama modelini kurma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | Doğrusal programlama modelinin grafik yöntemiyle çözümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Doğrusal programlama modelinin simpleks yöntemiyle çözümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | İkililik (dualite) kuramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Duyarlılık analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Ulaştırma problemleri ve çözüm teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Atama problemlerinin çözümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Şebeke ve ağ çözümlemeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | Stok kontrol modelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Markov zincirleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
14 | Oyun kuramı ve iki kişili sıfır toplamlı oyunlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma |
İki kişilik ve sıfır toplamlı oyunlarda oyunun değerini bulabilmek | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Optimum kapasite ve talep dengesini sağlayacak üretim miktarını belirleyici analizler yapmak | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Bir projenin en erken ve en geç bitirilme sürelerini ve kritik olan eylem ve olaylarını bulabilmek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Doğrusal programlamaya yönelik karar değişkenlerini, amaç fonksiyonunu ve kısıtlayıcı denklemlerini kurabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İki kişilik ve sıfır toplamlı oyunlarda oyunun değerini bulabilmek | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Optimum kapasite ve talep dengesini sağlayacak üretim miktarını belirleyici analizler yapmak | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Bir projenin en erken ve en geç bitirilme sürelerini ve kritik olan eylem ve olaylarını bulabilmek. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Doğrusal programlamaya yönelik karar değişkenlerini, amaç fonksiyonunu ve kısıtlayıcı denklemlerini kurabilme | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |