Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Etik ve İnsani Değerler | SAY328 | 6 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burhanettin UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencinin günlük hayatta ve mesleğini icra ederken etik ve ahlaki ilkelere uygun davranması bilincinde olarak çalışma hayatını sürdürmesine katkı sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste etik kavramı üzerinde durularak, Adalet, Aile ve Toplum, Çalışkanlık, Doğruluk ve Dürüstlük, Empati, Hoşgörü, Mutluluk, Sabır, Sağlıklı Hayat, Sevgi, Sorumluluk ve Yardımseverlik konularında bilgi verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Etik ve İnsani Değerler, Editör Cihat Yaşaroğlu ve H. Fazlı Ergül
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Adalet | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Aile ve Toplum | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Çalışkanlık | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Doğruluk ve Dürüstlük | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Empati | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Hoşgörü | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Mutluluk | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Sabır | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Sağlıklı Hayat | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sevgi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sorumluluk | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Yardımseverlik | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etik ve Ahlak kavramlarını ve toplumla ilişkisini tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplumsal olaylara ve durumlara karşı insani özelliklerinin farkına varmasına katkı sağyalabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş hayatında insani olaylara karşı yardımcı olabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etik ve Ahlak kavramlarını ve toplumla ilişkisini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal olaylara ve durumlara karşı insani özelliklerinin farkına varmasına katkı sağyalabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş hayatında insani olaylara karşı yardımcı olabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |