Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyoloji | MOS123 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Toplumları içinde bulundukları yere zamana göre anlamak ve nesnel bir bakış açısı geliştirmek. |
Ders İçeriği |
Toplum kavramı, kültür, toplumsallaşma, davranış kalıpları, toplumsal değişme, toplumsal tabakalaşma, toplumsal kontrol mekanizmaları. |
Ders Kaynakları |
İçli. G. (2012). Sosyolojiye Giriş. Anı Publishing. 6th Edition, Ankara.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyoloji Bilimi | Ders |
2 | Toplum | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Toplumsal Gruplar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol | Ders |
5 | Kültür | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Davranış Kalıpları | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Toplumsal Kontrol Mekanizmaları | Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal Değişme | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Gelişmişlik ve Az Gelişmişlik | Ders |
11 | Toplumsal Tabakalaşma | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Toplumsal Hareketlilik | Ders |
13 | Yerleşim Düzeni | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Nüfus | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnsanların davranış kalıplarını kavrayacaklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplumla etkileşimlerini arttıracaklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Birey olarak kendilerini daha iyi tanıyacaklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyacaklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnsanların davranış kalıplarını kavrayacaklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumla etkileşimlerini arttıracaklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birey olarak kendilerini daha iyi tanıyacaklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyacaklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |