Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Para ve Banka | İKT316 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Cumhur ŞAHİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Para ve bankacılık teorisinin kavram, teorik çerçeve ve politikalarının Türkiye Ekonomisinden örneklerle tartışılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Para ve bankacılığın ekonomideki rolü ve etkilerinin teorik ve uygulama düzeyinde tartışılması. |
Ders Kaynakları |
Para ve Banka Finansal Piyasalar - Prof.Dr.İlker Parasız
Para banka ve Finansal Sistem, Ekrem Erdem |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Para ve Ekonomi: Temel Kavramlar (Paranın İşlevleri, Paranın Yansızlığı, İçselliği, Küreselleşme ve para politikaları) | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu | Ders |
3 | Para Talebi Teorisi ve Portföy Teorileri | Ders |
4 | Para ve Faiz Oranları İlişkisi | Ders |
5 | Para, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi İlişkisi | Ders |
6 | Para ve Enflasyon: Enflasyon Teorisi ve Enflasyonun Maliyetleri | Ders |
7 | Para Politikasının Araçları, Amaçları ve Hedefleri, Para Politikası Yönetimi | Ders |
8 | Ara Sınavı - Para Politikası Aktarım Mekanizmaları | Ders |
9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
11 | Bankacılık Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Bankacılıkta Risk Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Bankacılık Sektörünün Yapısı ve Sorunları | Ders |
14 | Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - |