Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikoloji | MOS124 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsan davranışını oluşturan bileşenleri tanımak ve bireyin davranış dinamiklerine ilişkin bilgi ve beceriye sahip olmak. |
Ders İçeriği |
Bu derste, Psikoloji, Psikolojinin ne olduğu, temel konuları, kavramları, ilgi alanları hakkında bir anlayış oluşturabilme; davranışın temelleri, duygular, zihinsel yetenekler, bellek, zekâ, kişilik gibi konular yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Hilgard, E.R.,Atkinson, R.C., (1999). Psikolojiye Giriş. Arkadaş Yayınları. Hökelekli, H., (2011). ‘‘Psikolojiye Giriş’’, Düşünce Kitabevi Yayınları, 3.Baskı. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Psikoloji Biliminin Tarihi | Ders |
2 | Temel Psikoloji Teorileri | Ders |
3 | İnsanın Gelişim Süreçleri | Ders |
4 | Sosyal Gelişme | Ders |
5 | Duyum ve Algı | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Algı ve Algısal Süreçler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Bilinç ve İşlevleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | Engellenme | Ders |
10 | Savunma Mekanizmaları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Savunma Mekanizmalarının Etkileri | Ders |
12 | Bellek | Ders |
13 | Bellek Türleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Zekâ | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikoloji alanındaki temel kavramları ve bir disiplin olarak psikoloji bilim dalını anlar, açıklar ve bu kavramları birbiri ile ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan davranışını oluşturan bileşenleri anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sorun çözme, akıl yürütme, yargılama gibi bilişsel yetenekleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |