Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Bilgisine Giriş | REK101 | 1 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Dersin temel yöntemi anlatım ve ele alınacak çeşitli vakaları tartışma şeklindedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Önder GÜRSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresi kazanmak ve örgütsel ilişkilerde etkili iletişim kurabilme stratejileri geliştirmek. |
Ders İçeriği |
İletişim temel kavramları, iletişim türleri, etkili iletişim, etkili dinleme, iletişim engelleri ve çözüm yolları, empatik iletişim, çatışma yönetimi. |
Ders Kaynakları |
İletişim Becerileri /Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2017 - Kişilerarası İletişim Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2016
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Aile içi iletişim | Ders |
2 | İletişim Türleri | Ders |
3 | Dinleme becerisi | Ders |
4 | Grup kavramı ve Grup İletişimi | Tartışmalı Ders |
5 | Grup türleri ve yapıları | Ders |
6 | Kendini Tanımanın Boyutları | Tartışmalı Ders |
7 | Empatik iletişim | Beyin Fırtınası |
8 | İkna edici iletişim kavramı ve ikna süreci | Tartışmalı Ders |
9 | İkna edici iletişim süreci öğeleri ve mesaj tasarımı | Vaka Çalışması |
10 | Empatik iletişimin bileşenleri ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
11 | Kişiler arası iletişim çatışmaları | Problem Çözme |
12 | Örgüt içi iletişim | Ders |
13 | Satış sürecinde ikna edici iletişim | Tartışmalı Ders |
14 | Kişi içi iletişim, kişiler arası iletişim | Tartışmalı Ders |
15 | Temel iletişim süreci ve işleyişi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Empatik düşünme ve empatik iletişim kurma konularında gerekli bilgileri öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sözlü ve Sözsüz iletişim kavramlarını pratikte uygulayabilecek şekilde kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel iletişim süreci öğelerini ve işleyişini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendini tanıma ve ifade etme konusunda gerekli donanımı kazanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İkna edici iletişim sürecini pratikte başarılı iletişim kurabilecek şekilde kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Empatik düşünme ve empatik iletişim kurma konularında gerekli bilgileri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözlü ve Sözsüz iletişim kavramlarını pratikte uygulayabilecek şekilde kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel iletişim süreci öğelerini ve işleyişini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendini tanıma ve ifade etme konusunda gerekli donanımı kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkna edici iletişim sürecini pratikte başarılı iletişim kurabilecek şekilde kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |