EN
  • Anasayfa
  • REK105 Reklamcılığa Giriş (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
REK105 - Reklamcılığa Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklamcılığa Giriş REK105 1 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, sözel
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ali ARICI
Ders Veren
Amaç

Bu dersin temel amacı reklamcılık literatüründe önemli yer tutan ve sektörel karşılığı bulunan reklam ile ilgili temel kavramları anlaşılır kılmaktır.

Ders İçeriği

Ders kapsamında pazarlama ve reklam arasındaki ilişki açıklanarak reklam ile ilgili temel kavramlar örnekler eşliğinde açıklanmaktadır.

Ders Kaynakları
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Reklamcılık ve pazarlama Ders Sözlü
2 Reklamcılık ile yakın ilişkili kavramlar Ders Sözlü
3 Reklamcılığın tarihi, türleri ve işlevleri Ders Sözlü
4 Reklamcılığın tarihi, türleri ve işlevleri II Ders Sözlü
5 Reklam modelleri Ders Sözlü
6 Reklam sözlüğü; teknik terimlere giriş Ders Sözlü
7 Reklamda yaratıcı strateji ve türleri Ders Sözlü
8 Reklamda çekicilik ve çekicilik türleri Ders Sözlü
9 Reklam stratejileri Ders Sözlü
10 Reklam stratejileri II Ders Sözlü
11 Başarılı reklam ve yüzyılın reklam kampanyaları Ders Sözlü
12 Reklam mecraları ve güncel reklam kampanyaları Ders Sözlü
13 Reklam mecraları ve güncel reklam kampanyaları II Ders Sözlü
14 Reklamcılıktaki kurumlar ve ajanslar Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma
Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme
Reklam, iletişim ve pazarlama arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme
Temel düzeyde reklam tasarlama adımlarını bilerek uygulayabilme
Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - - - - - - -
Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme - - - - - - - - - - - - -
Reklam, iletişim ve pazarlama arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme - - - - - - - - - - - - -
Temel düzeyde reklam tasarlama adımlarını bilerek uygulayabilme - - - - - - - - - - - - -
Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme - - - - - - - - - - - - -