Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Reklamcılığa Giriş | REK105 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, sözel |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin temel amacı reklamcılık literatüründe önemli yer tutan ve sektörel karşılığı bulunan reklam ile ilgili temel kavramları anlaşılır kılmaktır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında pazarlama ve reklam arasındaki ilişki açıklanarak reklam ile ilgili temel kavramlar örnekler eşliğinde açıklanmaktadır. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Reklamcılık ve pazarlama | Ders Sözlü |
2 | Reklamcılık ile yakın ilişkili kavramlar | Ders Sözlü |
3 | Reklamcılığın tarihi, türleri ve işlevleri | Ders Sözlü |
4 | Reklamcılığın tarihi, türleri ve işlevleri II | Ders Sözlü |
5 | Reklam modelleri | Ders Sözlü |
6 | Reklam sözlüğü; teknik terimlere giriş | Ders Sözlü |
7 | Reklamda yaratıcı strateji ve türleri | Ders Sözlü |
8 | Reklamda çekicilik ve çekicilik türleri | Ders Sözlü |
9 | Reklam stratejileri | Ders Sözlü |
10 | Reklam stratejileri II | Ders Sözlü |
11 | Başarılı reklam ve yüzyılın reklam kampanyaları | Ders Sözlü |
12 | Reklam mecraları ve güncel reklam kampanyaları | Ders Sözlü |
13 | Reklam mecraları ve güncel reklam kampanyaları II | Ders Sözlü |
14 | Reklamcılıktaki kurumlar ve ajanslar | Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma | |||
Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme | |||
Reklam, iletişim ve pazarlama arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme | |||
Temel düzeyde reklam tasarlama adımlarını bilerek uygulayabilme | |||
Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklam, iletişim ve pazarlama arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel düzeyde reklam tasarlama adımlarını bilerek uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |