Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazarlama İletişimi | REK102 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı; pazarlama disiplini içinde yoğun bir şekilde kullanılan pazarlama iletişim faaliyetlerinin örgütsel başarı için bütünleşik bir yaklaşımla ele alınması gerekliliğini ortaya koymak ve bu doğrultuda hedef kitleye yönelik iletişim sürecinin doğru yönetilmesini sağlamaktır. Bu süreç içerisinde etkin bir planlama ve organizasyon için pazarlama iletişiminin dinamiklerini göz önüne alarak sürdürülebilir iletişim politikası yaratmaktır. |
Ders İçeriği |
İletişim Kavramı ve Öğeleri, Pazarlama İletişimi, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması, Reklam, Halkla İlişkiler ve Duyurum, Kişisel Satış, Satış Tutundurma, Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi, Diğer Pazarlama İletişim Unsurları, Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması ve Organizasyonu, Pazarlama İletişimi Planlama Süreci, Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Örgütlenmesi, Pazarlama İletişimi ve Etik. |
Ders Kaynakları |
Pazarlama İletişimi Yönetimi (Yavuz Odabaşı, Mine Oyman)
Pazarlama İletişimi (Nihal Paşalı Taşoğlu) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi (Metehan Tolon, Asude Yasemin Zengin) Pazarlama İletişimi Kavramları (Mehmet Serdar Erciş) Pazarlama İletişimi Araçları (Nilsun Sarıyer) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve Öğeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Pazarlama İletişimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Tutundurma Karması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Reklam | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Halkla İlişkiler ve Duyurum | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Kişisel Satış | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Satış Tutundurma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Diğer Pazarlama İletişim Unsurları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması ve Organizasyonu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Pazarlama İletişimi Planlama Süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Örgütlenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Pazarlama İletişimi ve Etik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar | |||
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar | |||
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular | |||
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler | |||
İletişim sürecini yönetir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İletişim sürecini yönetir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |