Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim ve Organizasyon | REK110 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, global çevrede faaliyet gösteren işletmelerin, sürdürülebilir başarı elde etmelerine fayda sağlayan yönetim disiplinin önemini ortaya koymaktır. Yönetim ve organizasyon ile ilgili süreçlerin nasıl yönetilmesi gerektiği, sistem içindeki uyum, davranış biçimleri ve yaklaşımları ele alarak, olası sorunları etkin şekilde çözüme kavuşturmada yönetim biliminin etkili kullanımının açıklanmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Yönetim Bilimine Giriş, Yönetim ve Organizasyonun Bazı Temel Kavramları, Örgütsel Yapı ve Tasarım, Yönetim Fonksiyonları, Planlama, Örgütleme, Yöneltme, Denetim, Yetki, Güç ve Liderlik, Örgütlerde Bölümlendirme Sistemleri ve İş-Mevki Tanımları, Yönetimde Güncel Yaklaşımlar, Yönetim Kuramları, Yönetim Biliminin Diğer Bilimlerle İlişkileri, Yönetimin Bağlantı Süreçleri. |
Ders Kaynakları |
İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon (Mümin Ertürk)
Yönetim ve Organizasyon (Şerif Şimşek) Yönetim ve Organizasyon (Erol Eren) Yönetim ve Organizasyon (Kenan Özden, Azamat Maksüdünov) Yönetim ve Organizasyon-I (Celil Koparal) Yönetim ve Organizasyon (Salih Güney) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim Bilimine Giriş | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | Yönetim ve Organizasyonun Bazı Temel Kavramları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | Örgütsel Yapı ve Tasarım | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
4 | Yönetim Fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Planlama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
6 | Örgütleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Yöneltme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
8 | Denetim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | Yetki, Güç ve Liderlik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | Örgütlerde Bölümlendirme Sistemleri ve İş-Mevki Tanımları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | Yönetimde Güncel Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | Yönetim Kuramları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Yönetim Biliminin Diğer Bilimlerle İlişkileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Yönetimin Bağlantı Süreçleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim ve organizasyonla ilgili temel kavramları tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yönetim fonksiyonlarını sıralar ve önemini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yönetim yaklaşımlarını açıklar ve sorgular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yönetim biliminin diğer disiplinlerle bağlantısını kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yönetim kuramlarını açıklar ve sistemlerle bağlantısını sorgular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve organizasyonla ilgili temel kavramları tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim fonksiyonlarını sıralar ve önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim yaklaşımlarını açıklar ve sorgular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim biliminin diğer disiplinlerle bağlantısını kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim kuramlarını açıklar ve sistemlerle bağlantısını sorgular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |