Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Reklam ve Tanıtım Kampanyaları | REK201 | 3 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Derste öğrencilerin reklam kampanyaları ile ilgili olarak işletmeler özelinde çalışmalar yaparak reklam kampanyalarının hazırlanması ve yönetilmesi süreçlerini öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğinde reklam kavramı tarihi olarak gelişimi, kampanya planlama, hazırlama ve yönetme süreçleri, hazırlanan reklam kampanyalarının etkinliğinin ölçülmesi yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Pazarlama İletişimi Yönetimi (Yavuz Odabaşı, Mine Oyman)
Pazarlama İletişimi (Nihal Paşalı Taşoğlu) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi (Metehan Tolon, Asude Yasemin Zengin) Pazarlama İletişimi Kavramları (Mehmet Serdar Erciş) Pazarlama İletişimi Araçları (Nilsun Sarıyer) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Reklam, İletişim Kavramı ve Öğeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Reklam kampanyaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Reklam kampanyaları ve tanıtım süreçlerinin yönetilmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Reklamcılık ve tanıtımda Karma elemanları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Reklam kavramı ve tarihi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Halkla İlişkiler ve Duyurum | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Kişisel Satış | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Ara sınav Satış Tutundurma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Diğer Pazarlama İletişim Unsurları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması ve Organizasyonu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Reklam kampanyası Planlama Süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Reklam kampanyalarının yönetilmesi süreci | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Final sınavı ve Reklam kampanyalarının etkinliğinin ölçülmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İletişim sürecini yönetir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İletişim sürecini yönetir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |