Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kriz İletişimi ve Yönetimi | REK225 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Face to face |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Kriz iletişimi ve Yönetimi dersinde kriz anında işletmelerde uygulanacak olan iletişim ve yönetim stratejileri hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında, kriz kavramı, kriz iletişimi, kriz yönetimi, işletmelerde kriz olmasına neden olan faktörler, kriz anında yapılacak faaliyetler örnek olay incelemeleri kapsamında aktarılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Haşit Gürkan vd.,Kriz iletişimi ve Yönetimi, Ed: Gürkan Haşit, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No:1776, Eskişehir,2013.
Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011. İşletmecilikle ilgili güncel yayınlar. İnternet kaynakları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kriz Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | İşletmelerde Kriz Yaratan Faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Kriz Sürecinin Aşamaları ve Etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Kriz Yönetimi Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Krize Yanıt Süreci | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Kriz Sonrası Yapılacak Çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Kriz İletişim Süreci ve Yeni Medya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Örnek Olay Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Örnek Olay Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Örnek Olay Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Örnek Olay Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde kriz ve kriz yaratan faktörleri ifade edebilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Kriz sürecinin aşamaları ve etkilerini listeleyebilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Kriz yönetimi kavramını açıklayabilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Başarılı kriz yönetimi çalışmalarını örneklendirebilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Kriz iletişim süreci ve yeni medya kavramlarını açıklayabilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde kriz ve kriz yaratan faktörleri ifade edebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kriz sürecinin aşamaları ve etkilerini listeleyebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kriz yönetimi kavramını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Başarılı kriz yönetimi çalışmalarını örneklendirebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kriz iletişim süreci ve yeni medya kavramlarını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |