Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Tarihi | REK233 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders öğretim elemanı tarafından işlenir ve tartışma uygulamalarına dayalı olarak öğrencilerin katılımı sağlanır. Dersin amacına ulaşabilmesi için öğrencilerin derse devam etmesi gerekmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Önder GÜRSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, sözlü ve yazılı kültür, kitle iletişim araçları, geleneksel ve yeni medya gibi kavramları, bunlarla ilişkili olay ve olguları toplumsal ve tarihsel bağlamları etrafında değerlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Sözlü kültür/yazılı kültür ayrımı, kağıt, kitap, matbaa, ilk haberleşme sistemleri. Endüstri Devrimi ve ileti, Telgraftan günümüze telekomünikasyonun gelişimi (Görsel telgraf, elektrikli telgraf, telefon, vd.), internet ve sosyal medya konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Topuz, Hıfzı. Türk Basın Tarihi, Remzi, İstanbul (2003)
Orhan, Koloğlu. (2006) Osmanlı'dan 21. Yüzyıla Basın Tarihi. Pozitif Yay. İst
Ahmet Emin Yalman, Modern Türkiye'nin Gelişim Sürecinde Basın (1831-1913)
Childe, Gordon. Tarihte neler oldu?, çev. A. Şenel ve M. Tunçay, İstanbul: Alan 1993.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim kavramının irdelenmesi ve tartışılması | Ders |
2 | İletişim tarihine giriş | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |