Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Satış Yönetimi | REK230 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Tüketici ihtiyaç ve tercihlerinin dinamik olan yapısı ve sürekli değişim içinde olması işletmelerin yaratıcı satış yönetimi uygulama ve tekniklerine yönelmesini sağlamıştır. Özellikle pazar koşullarının ve kendini sürekli yenileyen teknolojilerin gelişmesiyle, satış yönetimi kurumlar için üzerinde titizlikle durulan bir alan konumuna ulaşmıştır. Bu doğrultuda dersin amacı, satış yönetimi uygulamalarının müşteri odaklı bir yaklaşımla işletmeye uyumlaştırılmasını sağlayarak, bu anlayışı kurum açısından avantaja dönüştürmektir. |
Ders İçeriği |
İş, Satış Ortamı ve Satış Yönetimi, Satış Yönetimi ve Önemi, Satış Yönetimi Fonksiyonu, Satış Gücü Yapısı ve Örgütü, Satış Sisteminin Düzenlenmesi, Satış Gücünün Seçimi, Eğitimi, Güdülenmesi, Satış Tahmin Yöntemleri, Satış Bütçesi ve Satış Kotalarının Tanımlanması, Satış Süreci ve Müşteri İlişkileri Yönetimi, Satış Temsilcisi, Satış Personeli İstihdamı ve Eğitimi, Satış Politikaları ve Stratejileri, Başarılı Satış Adımları ve Yönetilmesi, Satış Yönetiminde Kontrol Süreçleri ve Performans Değerlendirme, Satış Sektöründe Liderlik Anlayışı, Kaynaklar ve Gereksinimler, Satış Yönetiminde Etik ve Yasal Boyut |
Ders Kaynakları |
Satış Yönetimi (Cemal Yükselen)
Satış Yönetimi (Asım Günal Önce) Satış ve Satış Gücü Yönetimi (Gonca Telli Yamamoto) Profesyonel Satış Yönetimi (Serap Çabuk) Modern Satış Yönetimi ve Liderlik (Yücel Uygun) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş, Satış Ortamı ve Satış Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | Satış Yönetimi ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | Satış Yönetimi Fonksiyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
4 | Satış Gücü Yapısı ve Örgütü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Satış Sisteminin Düzenlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
6 | Satış Gücünün Seçimi, Eğitimi, Güdülenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Satış Tahmin Yöntemleri, Satış Bütçesi ve Satış Kotalarının Tanımlanması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
8 | Satış Süreci ve Müşteri İlişkileri Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | Satış Temsilcisi, Satış Personeli İstihdamı ve Eğitimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | Satış Politikaları ve Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | Başarılı Satış Adımları ve Yönetilmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | Satış Yönetiminde Kontrol Süreçleri ve Performans Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Satış Sektöründe Liderlik Anlayışı, Kaynaklar ve Gereksinimler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Satış Yönetiminde Etik ve Yasal Boyut | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Satış yönetimi ve gücünün işletmeler açısından önemini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Satış yönetiminde müşteri ilişkilerini analiz eder ve değerlendirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Satış politika ve stratejilerini oluşturur ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Satış yönetiminde etik kuralları uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Satış sistemini düzenler, kaynaklar ve gereksinimleri belirler | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Satış yönetimi ve gücünün işletmeler açısından önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Satış yönetiminde müşteri ilişkilerini analiz eder ve değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Satış politika ve stratejilerini oluşturur ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Satış yönetiminde etik kuralları uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Satış sistemini düzenler, kaynaklar ve gereksinimleri belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |