Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Reklam ve Etik | REK236 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Reklamda etik unsurları inceleme ve çözümleme. |
Ders İçeriği |
Reklamcılıkla ilgili temel kavram ve terimlerin açıklanması, reklam kuramları, reklam türleri, reklamcılığın tarihsel gelişimi, etik kavramı, reklamda etik kavramı. |
Ders Kaynakları |
İletişim ve Etik Prof. Dr. Metin Işık Eğitim Yayınları
İLETİŞİM VE ETİK İLETİŞİM ETİĞİ SORUNLAR VE SORUMLULUKLAR (RUHDAN UZUN) GENEL VE TEKNİK İLETİŞİM |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Reklam kavramının çeşitli tanımları. | Ders |
2 | Reklam kavramının farklı görüşler doğrultusunda ve değişen toplumsal koşullar, teknolojik olanaklar çerçevesinde ele alınması. | Ders |
3 | Dünyada ve Türkiye’de reklamcılık kavramının tarihsel süreç içinde irdelenmesi. | Ders |
4 | Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması. | Ders |
5 | Pazarlama iletişimi içinde reklamın yerinin irdelenmesi | Ders |
6 | Temel reklamın türlerinin ortaya konulması. | Ders |
7 | Reklam mecralarının incelenmesi. | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Etik kavramı | Ders |
10 | Reklamda etik kavramı | Ders |
11 | Uygulama örnekleri üzerinden çeşitli reklam türlerinin irdelenmesi. | Ders |
12 | Mesleki etiğin amacı ve temel ilkeleri, iş ve sosyal hayatta etik kurallar | Ders |
13 | Etik ve meslek etiği bağı, örnekler | Ders |
14 | Etik açıdan reklam örneklerinin değerlendirilmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişimde etiğin temel bilgilerini sıralar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Meslek etiğini tanımlar.Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Reklamda etik unsurları doğru bir şekilde yorumlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çok çeşitli medya ve iletişim ortamlarındaki ahlaka dayalı çatışmaları eleştirel bir şekilde analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişimde etiğin temel bilgilerini sıralar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek etiğini tanımlar.Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklamda etik unsurları doğru bir şekilde yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çok çeşitli medya ve iletişim ortamlarındaki ahlaka dayalı çatışmaları eleştirel bir şekilde analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |