Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kurumsal Reklamcılık | REK238 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Kurumsal reklamcılık, tüketicilerin algılamalarını etkilemede ve kuruma karşı olumlu bir imaj geliştirilmesine önemli katkılar sunmaktadır. Dersin amacı, kurumsal reklamcılık uygulamalarının başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesinin, kuruluşun ürün ve hizmetlerine olan talebi artırıcı etkisinin olduğunun anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Kurumsal Reklamcılık ve Kurumsal Reklamcılığın Gelişimi, Kurumsal Reklamcılığın Amaçları, Kurumsal Reklamın Hedef Kitlesi ve Kurumsal Reklam Harcamaları, Kurumsal Reklam Mecraları, Kurumsal Reklamın İletişim Araçlarında Kullanımı, Kurumsal Reklam Çeşitleri, Kurumsal Reklamın Fonksiyonları, Kurumsal Reklam Kampanyalarında Dikkat Edilecek Hususlar, Kurumsal Reklam Kullanımın Yaygınlığı, Kurumsal Reklam Kampanyaları ve Uygulamalarında Ortaya Çıkan Yenilikler, Kurumsal Reklam Etkinliğini Ölçme, Kurumsal Reklamda Aşılama Teorisi ve Sistem Yaklaşımı, Kurumsal Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Modelleri, Türkiye'de Kurumsal Reklam Uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Kurumsal Reklamcılık (Nilüfer Canöz)
Reklam ve Reklamcılık (Müge Elden) Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar (Füsun Topsümer, Müge Elden) Reklamcılık Kavram, Araçlar, Yönetim (Gıyasettin Tayfur, M. Kemal Yılmaz) Dijital Reklamcılık (Derya Öcal, Hıdır Polat) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kurumsal Reklamcılık ve Kurumsal Reklamcılığın Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | Kurumsal Reklamcılığın Amaçları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | Kurumsal Reklamın Hedef Kitlesi ve Kurumsal Reklam Harcamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
4 | Kurumsal Reklam Mecraları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Kurumsal Reklamın İletişim Araçlarında Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
6 | Kurumsal Reklam Çeşitleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Kurumsal Reklamın Fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
8 | Kurumsal Reklam Kampanyalarında Dikkat Edilecek Hususlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | Kurumsal Reklam Kullanımın Yaygınlığı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | Kurumsal Reklam Kampanyaları ve Uygulamalarında Ortaya Çıkan Yenilikler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | Kurumsal Reklam Etkinliğini Ölçme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | Kurumsal Reklamda Aşılama Teorisi ve Sistem Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Kurumsal Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Modelleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Türkiye'de Kurumsal Reklam Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumsal reklam kampanyasını oluşturur ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal reklam çeşitlerini sıralar ve açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal reklam etkinliğini ölçer | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal reklam fonksiyonlarını kavrar ve analiz eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal reklam amaçlarını oluşturur, hedef kitlesini belirler ve harcamaları yönetir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumsal reklam kampanyasını oluşturur ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal reklam çeşitlerini sıralar ve açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal reklam etkinliğini ölçer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal reklam fonksiyonlarını kavrar ve analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal reklam amaçlarını oluşturur, hedef kitlesini belirler ve harcamaları yönetir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |