Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İkna Edici İletişim | REK246 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bireylerin farklı amaçlarla kurmuş olduğu iletişimin temelini ikna kavramı oluşturmaktadır. Dersin amacı, başarılı bir şekilde gerçekleşen iletişimde iknanın nasıl bir role sahip olduğunu açıklamaktır. Özellikle bireylerin bir fikri kabul etmesi, tutum geliştirmesi ve davranışta bulunması açısından ikna edici iletişimin dinamikleri önem teşkil etmektedir. |
Ders İçeriği |
İkna Kavramı, İkna Tarihi, İknanın Psikolojik, Toplumsal ve Mantıksal Boyutları, İkna Kuramları, İkna Edici İletişimde Kaynak, İkna Edici İletişimde Mesaj, İkna Edici İletişimde Mesajın Alıcıları, Sözsüz İletişim ve İkna, İletişim Kampanyaları ve İkna, İkna ve Etik, Etkili İletişim, Etkileme, Etkili İletişim ve İkna Edici Konuşma |
Ders Kaynakları |
İkna Edici İletişim (Mine Oyman)
İknanın Yapısı (Cengiz Çiçek) Propaganda ve İkna (Garth S. Jowett, Victoria O'Donnell) Tutum, Tutum Değişimi ve İkna (H. Andaç Demirtaş Madran) İkna Edici İletişim, Korku Çekiciliği, Tartışmalı Reklam Kavramı (Tuba Çevik Ergin) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İkna Kavramı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | İkna Tarihi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | İknanın Psikolojik, Toplumsal ve Mantıksal Boyutları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | İknanın Psikolojik, Toplumsal ve Mantıksal Boyutları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | İkna Kuramları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
6 | İkna Edici İletişimde Kaynak | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | İkna Edici İletişimde Mesaj | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
8 | İkna Edici İletişimde Mesajın Alıcıları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | Sözsüz İletişim ve İkna | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | İletişim Kampanyaları ve İkna | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | İletişim Kampanyaları ve İkna | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | İkna ve Etik | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Etkili İletişim | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Etkileme, Etkili İletişim ve İkna Edici Konuşma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İknanın psikolojik, toplumsal ve mantıksal boyutlarını açıklar ve analiz eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İletişim kampanyalarını oluşturur ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İkna sürecini yönetir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sözsüz iletişim ve ikna arasındaki bağlantıyı kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İkna kuramlarını sıralar ve sorgular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İknanın psikolojik, toplumsal ve mantıksal boyutlarını açıklar ve analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim kampanyalarını oluşturur ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkna sürecini yönetir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözsüz iletişim ve ikna arasındaki bağlantıyı kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkna kuramlarını sıralar ve sorgular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |