EN
  • Anasayfa
  • REK241 Müşteri İlişkileri Yönetimi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REK241 - Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Müşteri İlişkileri Yönetimi REK241 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ
Ders Veren
Amaç

Müşteri ilişkileri alanında teorik bilgileri edinmek ve müşteriye yönelik stratejilerin geliştirilmesi sürecini kavramak ve bu stratejileri analiz edebilme becerisinin geliştirilmesidir.

Ders İçeriği

Müşteri ilişkilerinde temel kavramlar, veri yönetimi, müşteriyi kazanma ve tutma stratejileri, şikayet yönetimi.

Ders Kaynakları Odabaşı, Y. (2015). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Yayınları.
Gültekin, B. ve Kement, Ü. (2018). Müşteri İlişkileri Yönetimi: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Nobel.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi Ders
2 Müşteri ilişkilerinde temel kavramlar Ders Tartışmalı Ders
3 Müşteri İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Müşteri İlişkileri Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Müşteri Tatmini ve Müşteri Sadakati Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
6 Müşterilerle İletişim Kurma Süreci ve Stratejileri Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
7 Müşteri Hizmet Sistemi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Müşteriye Değer Yaratma Stratejileri Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
9 Müşteriyi Kazanma Stratejileri Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
10 Müşteriyi Elde Tutma Programlarının Geliştirilmesi Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 Müşteri Veri Tabanı Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
12 Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Şikayet Yönetimi Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
14 Şikayet yönetiminde örnek vaka çalışmaları Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır - - - - - - - - - - - - -
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir - - - - - - - - - - - - -
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır - - - - - - - - - - - - -
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır - - - - - - - - - - - - -