Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Motorlu Taşıtlar Mekaniği | OTO110 | 2 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fazıl AKGÜN |
Ders Veren | |
Amaç |
Taşıtların hareket halinde maruz kaldıkları dirençleri tanıyabilmek ve yorum yapabilmek. |
Ders İçeriği |
Taşıt statiği, Taşıt dinamiği, taşıt hareketleri, ilgili parametreleri kavrayabilmek. Taşıtların hareketi esnasında maruz kaldığı kuvvetler ile ivmelenme ve frenleme davranışlarının analizi |
Ders Kaynakları |
Selim ÇETİNKAYA, Taşıt Mekaniği, ANKARA, 2005
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 8 | 24 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, motor karakteristikleri | |
2 | Kavramalar | |
3 | Vites kutuları, transmisyon milleri | |
4 | Diferansiyel ve akslar | |
5 | Tekerlek ve lastik mekaniği | |
6 | Taşıt aerodinamiği | |
7 | Yokuş, ivme dirençleri, doğrusal taşıt hareketlerinde kuvvetler | |
8 | Frenleme performansı ve frenler | |
9 | Süspansiyon sistemleri | |
10 | Süspansiyon Sistemleri | |
11 | Şasi ve karoseri | |
12 | Taşıt kullanım karakteristikleri ve direksiyon sistemleri | |
13 | Tahrik kuvvetlerinin viraj yeteneğine etkisi | |
14 | Sürüş karakteristikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Taşıt- yol Aerodinamiğini öğrenmek | |||
Taşıtlarda Fren Mekaniğini öğrenmek | |||
Taşıtlarda Doğrusal hareketleri kavramak | |||
Taşıt hareket Dirençleri öğrenmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Taşıt- yol Aerodinamiğini öğrenmek | 2 | 4 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | 4 |
Taşıtlarda Fren Mekaniğini öğrenmek | 4 | 4 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Taşıtlarda Doğrusal hareketleri kavramak | 2 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Taşıt hareket Dirençleri öğrenmek | 2 | 5 | 4 | 5 | - | - | - | - | 4 | 5 | 3 | 5 |