Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Malzeme Bilgisi | ÜKK251 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Tartışma Takım/Grup Çalışması, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mecit KARADAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Endüstriyel kullanımı olan malzemelerin, malzeme özelliklerinin, davranışlarının ve test yöntemlerinin bilinmesi |
Ders İçeriği |
Atom yapısı, Atom bağları, Kristal yapılar, Malzeme özellikleri, Kristal yapı hataları, Seramikler, Plastikler, Yarıiletkenler, Kompozitler, Metaller, Metal alaşımları, Fe-C Denge Diyagramı, Dökme Demir, Çelik, Faz Diyagramları, Allotropi, Test Metodları, Teknolojik Gelişmeler |
Ders Kaynakları |
1.)Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, W.D.Callister(Çev.Kenan Genel), Nobel Yayın Dağıtım, 2013.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malzeme Bilimine Giriş | Ders |
2 | Atom Bağları | Ders |
3 | Kristal Yapılar ve Özellikleri | |
4 | Kristal Yapı Kusurları | Ders |
5 | Malzemelerin Genel Özellikleri, (Mekanik Özellikler, …) | |
6 | Malzemelerin Sınıflandırılması, Seramikler | Ders |
7 | Malzemelerin Sınıflandırılması, Polimer | |
8 | Ara Sınavlar, ders konularının tekrarı | Ders |
9 | Malzemelerin Sınıflandırılması, Yarı iletken, Kompozitler | |
10 | Malzemelerin Sınıflandırılması, Metaller | Ders |
11 | Metaller, Demir-Karbon Denge Diyagramı, Faz Diyagramları, Dökme Demir | |
12 | Metaller, Demir-Karbon Denge Diyagramı, Faz Diyagramları, Çelik | |
13 | Metaller ve Alaşımları, Allotropi | Ders |
14 | Mazlemelere Uygulanan Test Metodları ve Malzeme Alanındaki Teknolojik Gelişmeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Malzemelerin içyapısı hakkında bilgi sahibi olur. Atomsal bağları, kristal yapıları, kristal yapı hatalarını ve malzeme özellikleri üzerindeki etkisini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Fe-C denge diyagramını ve genel olarak faz diyagramlarını ve bunların endüstriyel üretimi olan malzemelere özellikleri üzerindeki etkisini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Malzemelere uygulanan mekanik test metotları ve numune hazırlama konularını bilir ve hesaplamalarını yapar ve yorumlar. Alanında Teknoloki gelişmeleri takip eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Malzemeleri tanımlar ve farklı ihtiyaçlara göre sınıflandırır. Sınıfları özelliklerini ve kullanım alanlarını bilir. İşletme İhtiyacın karşılayacak şekilde gerekli araştırma becerisini kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Malzemelerin içyapısı hakkında bilgi sahibi olur. Atomsal bağları, kristal yapıları, kristal yapı hatalarını ve malzeme özellikleri üzerindeki etkisini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fe-C denge diyagramını ve genel olarak faz diyagramlarını ve bunların endüstriyel üretimi olan malzemelere özellikleri üzerindeki etkisini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Malzemelere uygulanan mekanik test metotları ve numune hazırlama konularını bilir ve hesaplamalarını yapar ve yorumlar. Alanında Teknoloki gelişmeleri takip eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Malzemeleri tanımlar ve farklı ihtiyaçlara göre sınıflandırır. Sınıfları özelliklerini ve kullanım alanlarını bilir. İşletme İhtiyacın karşılayacak şekilde gerekli araştırma becerisini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |