Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Akademik Türkçe | MOS190 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Serdar ÖZDEMİR Öğr. Gör. Yunus ARIKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Akademik dil bilinci uyandırmak. Akademik düzeyde yazılı anlatım faaliyetlerini etkin ve kusursuz bir düzeye ulaştırabilmek. Alan itibariyle bilinmesi ve kullanılması gereken terimsel ifadelerin yerine göre uygun kullanımını sağlamak. Üniversite öğrenimini sürdüren öğrencilerin görsel ve işitsel Türkçe malzemeleri kavrama ve çözümleme becerilerini ve Türkçe sözcük dağarcıklarını geliştirerek Türkçe hakimiyetlerini arttırmak, analitik ve uygulamalı çalışmalar yapmak, akademik yazı ve sunum tekniklerini göstererek kendilerini akademik olarak sözlü ve yazılı ifade edebilmelerine destek olmak, akademik/bilimsel okuma ve yorumlama yapabilme becerilerini geliştirmek ve akademik Türkçe seviyelerini yükselterek Türkçe yazılı metinleri çözümleyebilme becerilerinin gelişimine katkı sunmaktır. |
Ders İçeriği |
Eğitimlerine devam eden ulusal ve uluslararası öğrencilerin Türkçe okuma, dinleme, konuşma ve yazma dil becerilerini geliştirmeye yönelik okuma metinleri, dinleme kayıtları, konuşma görevleri ve yazma konularının sınıf içi etkinlikleri. Öğrencilerin Türkçe tez, makale, sunum, rapor vb. gibi bilimsel çalışmalar hazırlayabilmesine yönelik faaliyetler. Öğrencilerin Türkçe film, tiyatro oyunu, radyo oyunu vb. gibi işitsel ve görsel sanatsal yapıtları anlayıp yorumlar yapabilmesine yönelik faaliyetler. Öğrencilerin herhangi bir konu hakkında Türkçe hazırladıkları bilimsel çalışmaları topluluk önünde işitsel ve görsel olarak sunabilmelerine yönelik faaliyetler. |
Ders Kaynakları |
Farklı alanlara yönelik makale ve deneme tarzında metinler.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkçenin temel kuralları: Metinler ile yazım hataları ve noktalama çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
1 | Türkçenin temel kuralları: Metinler ile yazım hataları ve noktalama çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Türkçe metinler ile okuma ve anlama çalışması: Not alma, özet çıkarma, örneklendirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
3 | Türkçe metinler ile okuma ve anlama çalışması: Not alma, özet çıkarma, örneklendirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
3 | Türkçe metinler ile okuma ve anlama çalışması: Not alma, özet çıkarma, örneklendirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
6 | Türkçe metin oluşturma: Belli bir görüşe karşıt veya yandaş olarak bilimsel gerekçeler ve karşı gerekçelerle ilgili yazı yazma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
6 | Türkçe metin oluşturma: Belli bir görüşe karşıt veya yandaş olarak bilimsel gerekçeler ve karşı gerekçelerle ilgili yazı yazma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
9 | Türkçe metinler ile okuma, anlama ve yazma çalışmaları: Özetleme, gerekçelendirme, açıklama yapma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
9 | Türkçe metinler ile okuma, anlama ve yazma çalışmaları: Özetleme, gerekçelendirme, açıklama yapma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
11 | Türkçe metinler ile okuma, anlama ve yazma çalışmaları: Doğrudan ve dolaylı anlatım yapma, çözümleme çıkarım yapma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
12 | Akademik metin hazırlama: Sunum ve seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim Seminer |
13 | Akademik metin hazırlama: Rapor oluşturma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim Seminer |
14 | Akademik metin hazırlama: Proje oluşturma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Akademik makaleleri rahatlıkla anlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Mesleği ile alakalı olmayan uzun ve karmaşık açıklamaları anlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Yazılı metinlerde yazım hatası içermeden yazar. Belirlediği amaca yönelik açık ve akıcı bir üslupla metinler yazar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Akademik makaleleri rahatlıkla anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleği ile alakalı olmayan uzun ve karmaşık açıklamaları anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılı metinlerde yazım hatası içermeden yazar. Belirlediği amaca yönelik açık ve akıcı bir üslupla metinler yazar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |