Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrik Motorları | HET102 | 2 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Tam zamanlı. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre ALTINKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Doğru Akım motorları hakkında temel bilgilerini genişleterek yeni bilgi ve beceri kazanmalarına sağlayabilme,teorik bilgi ve becerileri pratik çalışmalara dayandırıp problem çözme tecrübesi kazandırma,diğer teknolojik alanlarla ilişkilendirip yorumlama becerisini kavrayabilme. |
Ders İçeriği |
Doğru Akım motorlarının çalışma prensipleri, parçaları ve yapısal özelliklerini incelemek. |
Ders Kaynakları |
Elektrik Motorları ders konularını içeren herhangi bir ders kitabı.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektrik Makinelerine Giriş | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Transformatör ve Dönme Hareketi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Tek ve Üç fazlı Transformatörlerin Analizi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Eşdeğer Devre Parametrelerinin Hesabı | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Üç fazlı Transformatör Bağlantıları | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Gerilim Regülasyonu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Ölçü Transformatörleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Lineer Doğru Akım Makinelerinin Sürekli ve Geçici Durum Analizleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Doğru akım Makinelerinin Yapısı | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Doğru Akım Makinelerinde Komutasyon | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Doğru Akım Generatörleri ve Motorlarının Eşdeğer Devreleri ve Çeşitleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Doğru Akım Motorlarının Matematiksel Modeli ve Geçici Durum analizleri. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Fırçasız Doğru Akım Makineleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğru Akım motorlarının temel çalışma prensiplerini öğretmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğru Akım motorlarının temel çalışma prensiplerini öğretmek. | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | - |