Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Taşıtlarda Güç Elektroniği | HET201 | 3 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Tam zamanlı. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre ALTINKAYA |
Ders Veren | Öğr. Gör. İrem Nur ORUÇ |
Amaç |
Güç elektroniği ile ilgili temel kavramlar ve güç yari iletkenlerini tanıyabilme. Doğrultma devreleri, kıyıcı devreleri, invertor devreleri , frekans çevirici devrelerinin çalışmasını ve kullanılışının kavranmasının sağlanması. |
Ders İçeriği |
Güç elektroniğinin temel prensipleri ve güç elektroniği temel elemanları. Snubber devre tasarımı. Sürme devreleri. AC kıyıcı devreleri. Tek fazlı ve üç fazlı kontrollü/ kontrolsüz doğrultucu devrelerin değişik yük koşullarında çalışması. DC kıyıcı devreleri. Tek fazlı inverterler. İnverter analizi ve frekans/gerilim kontrolü için metotlar. İnverter için harmonik analizin yapılması ve modülasyon indeksi ile frekans oranı. |
Ders Kaynakları |
Güç Elektroniği ile ilgili gerekli görülen kaynaklar.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Güç elektroniği giriş ve tarihsel gelişimi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Yarı iletken devre elemanlarının incelenmesi diyot, güç diyotu, diyak | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Yarı iletken devre elemanlarının incelenmesi tristor, triak | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Tristorlerin iletime ve kesime sokulması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Tetikleme devreleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Doğrultma devreleri 1 fazlı yarım, tam , kontrollü ve kontrolsüz devre tasarımları ve örnek uygulamalar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Doğrultma devreleri 1 fazlı yarım, tam , kontrollü ve kontrolsüz devre tasarımları ve örnek uygulamalar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Doğrultma devreleri 3 fazlı yarım, tam , kontrollü ve kontrolsüz devre tasarımları ve örnek uygulamalar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Doğrultma devreleri 3 fazlı yarım, tam , kontrollü ve kontrolsüz devre tasarımları ve örnek uygulamalar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Kıyıcı devreler AC ve DC kıyıcılar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Invertor devreleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Frekans dönüştürücüler | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Örnek uygulamaların çözülmesi ve tasarımların yapılması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güç elektroniği ile ilgili temel kavramlar ve güç yari iletkenliğini tanıyabilme, Güç konvektörlerinin çalışması ile ilgili ilkeleri kavrayabilme, Doğrultma devrelerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması, ıyıcı devrelerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması, | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Invertor devrelerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması, Frekans dönüştürücülerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Güç elektroniği ile ilgili temel kavramlar ve güç yari iletkenliğini tanıyabilme, Güç konvektörlerinin çalışması ile ilgili ilkeleri kavrayabilme, Doğrultma devrelerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması, ıyıcı devrelerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması, | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | - |
Invertor devrelerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması, Frekans dönüştürücülerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | - |