Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yakıt Pilleri ve Bataryalar | HET202 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Tam zamanlı. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre ALTINKAYA |
Ders Veren | Öğr. Gör. Gökhan ÖZDEMİR |
Amaç |
Giriş, Termodinamik ve Elektrokimyasal Kinetikler, Yakıt Pili Türleri ve Bileşenleri. Güç Oluşumu, Taşınır Uygulamalar, Yakıt Pilindeki Yakıt Çevrimleri, Yakıt Pili Güç Hesaplamaları, Hidrojen Kaynakları, Hidrojen Çevrimi, Gelecek hakkında bilgi edinmek. |
Ders İçeriği |
Temel tanımlar, Yakıt hücresi tarihçesi, istifleri, kullanım alanları, Elektrolit, anot, katot, gaz difüzyon tabakası, manifold kavramları, Hücre yönetimi, elektriksel entegrasyon, PEM yakıt hücresi, Alkali yakıt hücresi, Ergimiş karbonat yakıt hücresi, Katı oksit yakıt pilleri, Fosforik asit yakıt pilleri, Ekonomi, Dünyadaki uygulamalar, Nerst denklemi, Polarizasyon eğrileri, termodinamik, gerçek verim. Yakıt pili hesaplamaları, Hidrojen üretim ve depolama teknikleri, Hidrojenin termal ve katalitik yollar ile salınımı, Gelecekte hidrojen, hidrojen çevrimi |
Ders Kaynakları |
Yakıt pilleri ve bataryalar ile ilgili gerekli görülen kaynaklar.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hidrojen Gazının Özellikleri | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Yakıt pili temel çalışma prensibi ve yapısı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Yakıt pili yapısı ve Hidrojen Enerjisi ile İlgili Temel Kavramlar | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Hidrojen Üretim Yöntemleri (Fosil Yakıtlardan, Biokütleden, Elektrolizden, Bor Elementinden) | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Hidrojen Depolanması | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Hidrojen Taşıma Sistemleri Hidrojen Enerji Sistemleri | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Yakıt hücresi türleri Yakıt hücrelerinin avantajları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara sınav | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Yakıt hücresi türleri çalışma prensipleri ve yapıları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Yakıt hücresi türleri çalışma prensipleri ve yapıları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Verimlilik ve yakıt hücresi voltajı Verim limiti | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Yakıt hücresi gücünün dağıtımı Yakıt hücresi uygulamaları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Hücrelerin seri bağlanması Yakıt hücresi sisteminin diğer parçaları Hidrojen yakıt hücreleri | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Genel değerlendirme | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler güç gereksinimi, yakıt kaynakları ve ekonomik faktörleri göz önünde bulundurarak uygun yakıt hücresi türü seçimi yapabilecektir. Yakıt pilleri bünyesindeki tepkimeleri ve gerçekleşen olaylar hakkında bilgi sahibi olacaktır. Hidrojen teknolojisi, üretim ve depolama teknikleri hakkında fikir sunabilecek düzeye erişecektir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler güç gereksinimi, yakıt kaynakları ve ekonomik faktörleri göz önünde bulundurarak uygun yakıt hücresi türü seçimi yapabilecektir. Yakıt pilleri bünyesindeki tepkimeleri ve gerçekleşen olaylar hakkında bilgi sahibi olacaktır. Hidrojen teknolojisi, üretim ve depolama teknikleri hakkında fikir sunabilecek düzeye erişecektir | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |