EN
  • Anasayfa
  • MEK113 Elektronik Bilgisi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MEK113 - Elektronik Bilgisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Elektronik Bilgisi MEK113 3 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Türkçe
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN
Ders Veren Öğr. Gör. Emre ALTINKAYA
Amaç

Öğrencilerin analog ve sayısal elektronik konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak.

Ders İçeriği

Analog elektroniğe giriş, osiloskop kullanımı, diyotlu devreler, diyotlu doğrultma devreleri, filtre devreleri, transistörlü devreler, sayısal elektroniğe giriş, sayı sistemleri, kapılar, boolean cebri.

Ders Kaynakları Analog Elektronik ve Sayısal Elektronik konuları ile ilgili herhangi bir ders kitabı.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 110
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders İçeriği, İşlenecek Konular, Hesap Makinesi Kullanımı Gibi Konularda Bilgi Verilmesi Seminer
2 Analog Elektroniğe Giriş, Osiloskop Kullanımı Seminer
3 Diyotlu Devreler Seminer
4 Diyotlu Doğrultma Devreleri, Yarım ve Tam Dalga Doğrultma Devreleri Seminer
5 Transistörlere Giriş Seminer
7 Transistörlü Devreler Seminer
7 Transistörlü Devreler Seminer
8 Ara Sınav Problem Çözme
9 Transistörlü Yükseltme Devreleri Seminer
10 Sayısal Elektroniğe Giriş Seminer
11 Sayı Sistemleri Seminer
12 Lojik Kapılar Seminer
13 Lojik Kapılar, Boolean Cebri Seminer
14 Lojik Kapılar, Boolean Cebri, Demorgan Teoremleri Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerini bilir. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Diyotlu doğrultma ve filtreleme devresi yapabilir. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Osiloskop kullanımını bilir. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Transistörler hakkında temel seviyede bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Lojik kapılarla devre kurma konusunda bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerini bilir. 2 4 4 4 2 2 2 5 1 5 5 5
Diyotlu doğrultma ve filtreleme devresi yapabilir. 2 4 4 4 2 2 1 4 2 5 5 5
Osiloskop kullanımını bilir. 2 4 4 4 2 2 2 5 1 5 5 5
Transistörler hakkında temel seviyede bilgi sahibi olur. 1 4 4 5 2 1 2 5 2 5 5 5
Lojik kapılarla devre kurma konusunda bilgi sahibi olur. 2 5 4 5 2 2 2 5 2 5 5 5