Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektromekanik Kontrollü Sistemler | HET211 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Tam zamanlı. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre ALTINKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Araç Üzerindeki elektromekanik kontrollü sistemlerinin özelliklerini ve çalışma yapılarını öğrenmek |
Ders İçeriği |
Elektromanyetik temel yasalara ilişkin temel yasaların verilmesi. Bobinli ve Sürekli mıknatıslı manyetik devrelerdeki gelişmeler ve bu devrelerin analizi. Bir elektromekanik sistemde kuvvet ve moment kavramının verilmesi. Co-enerji kavramı. Rotoru sargısız relüktans motorun analizi. Tek ve üç fazlı transformatörler. Magnemotor kuvvet diyagramları ve döner alan kuramı. Makine Modelleri: Genelleştirilmiş makine ve ilkel makine modellerinin verilmesi |
Ders Kaynakları |
Elektromekanik Kontrollü Sistemler Dersini kapsayan gerekli materyaller kullanılacaktır.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 40 | 1 | 40 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektrikli Tahrik Elemanları | Beyin Fırtınası |
2 | Motorlar, Switchler, Enkoder | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
3 | Alternatif Akım ve Doğru Akım | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
4 | Akım ve Gerilim Farkı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
5 | Selenoid Valfler | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
6 | Doğrusal Cetvel | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | Basınç Algılayıcısı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
8 | Ölçüm Elemanları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
9 | Güç, Dijital ölçüm cihazları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
10 | Kuvvet ölçme cihazı, | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
11 | Sıcaklık ölçme cihazı, | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
12 | Analog ölçüm cihazları, Sayısal ölçüm cihazları, Termokupul ve Pirometreler, Gerinim ölçme; | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
13 | Yük Hücresi; Enkoder: Mutlak enkoder, Artmalı enkoder | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektromekanik Enerji dönüşümü yapan elektrik makinası ve röle gibi sistemleri tanıtmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
En büyük elektromekanik dönüşümünün yapıldığı tüm elektrik santrallerini tanıtmak. Akı, magnemotor kuvveti, akı yoğunluğu, magnetik alan tanımlarını bilmek . Manyetik devrelerde kullanılan temel devrelerin çözümünü yapabilmek . | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Günümüzde elektromekanik sistemlerde kullanımı gittikçe artan sürekli mıknatıslı malzemeleri tanıtmak ve devrelerinin çözümünü yapabilmek. Bir elektromekanik sistem için enerji denge denklemini açıklamak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Enerji, ko-enerji ve moment arasındaki bağıntıyı yapabilmek. Bir elektromekanik sistemde öz ve karşıt endüktanslar ile moment ya da kuvvet arasındaki bağıntıyı açıklamak. Elektromekanik sisteme örnek olarak, Rotoru sargısız relüktans motorun analizi ve genelleştirilmiş elektrik makinalarının modellerini yapabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektromekanik Enerji dönüşümü yapan elektrik makinası ve röle gibi sistemleri tanıtmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
En büyük elektromekanik dönüşümünün yapıldığı tüm elektrik santrallerini tanıtmak. Akı, magnemotor kuvveti, akı yoğunluğu, magnetik alan tanımlarını bilmek . Manyetik devrelerde kullanılan temel devrelerin çözümünü yapabilmek . | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günümüzde elektromekanik sistemlerde kullanımı gittikçe artan sürekli mıknatıslı malzemeleri tanıtmak ve devrelerinin çözümünü yapabilmek. Bir elektromekanik sistem için enerji denge denklemini açıklamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji, ko-enerji ve moment arasındaki bağıntıyı yapabilmek. Bir elektromekanik sistemde öz ve karşıt endüktanslar ile moment ya da kuvvet arasındaki bağıntıyı açıklamak. Elektromekanik sisteme örnek olarak, Rotoru sargısız relüktans motorun analizi ve genelleştirilmiş elektrik makinalarının modellerini yapabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |