EN
  • Anasayfa
  • MEK201 Güç Elektroniğinde Tasarım ve Uygulama (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MEK201 - Güç Elektroniğinde Tasarım ve Uygulama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Güç Elektroniğinde Tasarım ve Uygulama MEK201 4 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Simülasyon Programı aracılığı ile
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Eralp ŞENER
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, lisans öğrencilerinin, Güç Elektroniğinin temel konuları olan doğrultucular, dönüştürücüler ve evirgeçlerin çalışma prensiplerini ileri düzeyde öğrenmelerini; Benzetim çalışmaları ile birlikte Güç Elektroniği devrelerinin analizlerini yapabilmelerini; Yeni bir Güç Elektroniği devre tasarımı uygulaması gerçekleştirebilmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Komütasyon Teknikleri; Doğal Komütasyon Teknikleri, Zorlamalı Komütasyon Teknikleri. Doğrultucular; Tek-Fazlı AA/DA doğrultucu devreleri, Üç-Fazlı AA/DA doğrultucu devreleri, AA/DA doğrultucu devrelerin yük analizi. DA/DA Dönüştürücüler ve Çalışma Prensipleri; Boost (Yükselten tip) dönüştürücü, Buck (Düşüren tip) dönüştürücü, Buck-Boost dönüştürücü, Flyback dönüştürücü. AA Gerilim Denetleyicilerinin Çalışma Prensipleri; Tek-Fazlı AA Gerilim Denetleyicileri, Üç-Fazlı AA Gerilim Denetleyicileri. Evirgeçler ve Çalışma Prensipleri; Tek-Fazlı Evirgeçler, Üç-Fazlı Evirgeçler, Evirgeç kontrol yöntemleri. DGM (PWM) Tekniği ve Harmonik Eliminasyonu

Ders Kaynakları 1-) N. Mohan, T. M. Undelan
MEGEP Güç elektroniği
endüstriyel elektronik "ismail ihtiyar"
Güç Elektroniği, Prof.Dr. HACI BODUR
GÜÇ ELEKTRONİĞİ, Doç.Dr. OSMAN GÜRDAL
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Güç elektroniği ile ilgili temel kavramlar ve güç yari iletkenliğini tanıyabilme Sözlü
2 Tristörler 1. Yapısı 2. Transistör Eşdeğeri 3. Çalışma Karakteristikleri 4. Tristörlerin Özelliklerini Katalogdan bulmak Laboratuar Sözlü
3 Tristör tetikleme devreleri 1. Potansiyometreli Devre 2. Kondansatörlü Devre 3. UJT Devre Laboratuar Sözlü
4 Diyak ve triyak 1. Diyaklar 1.1. Yapısı 1.2. Çalışması 1.3. Kullanıldığı yerler 2. Triyaklar 2.1. Yapısı 2.2. Çalışma bölgeleri 2.3. Kullanıldığı yerler Laboratuar Sözlü
4 Diyak ve triyak 1. Diyaklar 1.1. Yapısı 1.2. Çalışması 1.3. Kullanıldığı yerler 2. Triyaklar 2.1. Yapısı 2.2. Çalışma bölgeleri 2.3. Kullanıldığı yerler Laboratuar Sözlü
6 Güç Mosfetleri 1. Yapısı 2. Çalışma prensipleri 3. Akım gerilim karakteristikleri 4. Anahtarlama karakteristikleri 5. Kullanıldığı yerler Laboratuar Sözlü
8 Bir fazli kontrolsüz doğrultucu devreleri 1. Kullanım Amaçları 2. Temel Prensipleri 3. Ortalama Akım Ve Gerilim Hesabı 4. Yarım Dalga Doğrultucu Devreler 5. Tam Dalga Doğrultucu Devreleri Laboratuar Sözlü
8 Bir fazli kontrolsüz doğrultucu devreleri 1. Kullanım Amaçları 2. Temel Prensipleri 3. Ortalama Akım Ve Gerilim Hesabı 4. Yarım Dalga Doğrultucu Devreler 5. Tam Dalga Doğrultucu Devreleri Laboratuar Sözlü
9 Üç fazli kontrolsüz doğrultucu devreleri 1. Kullanım Amaçları 2. Temel Prensipleri 3. Ortalama Akım Ve Gerilim Hesabı 4. Yarım Dalga Doğrultucu Devreler 5. Tam Dalga Doğrultucu Devreleri Laboratuar Sözlü
10 Gerilim Beslemeli Eviriciler 1. Kullanım amaçları 2. Kullanım yerleri 3. Çıkış geriliminin hesabı 4. Temel harmonik bileşeni 5. Bir fazlı gerilim beslemeli evirici 6. Bir fazlı köprü evirici 7. Üç fazlı köprü evirici Laboratuar Sözlü
11 Frekans dönüştürücülerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması Laboratuar Sözlü
12 Akım beslemeli eviriciler 1. Bir fazlı akım beslemeli evirici 2. Üç fazlı akım beslemeli evirici
13 Doğrudan frekans dönüştürücüleri 1. Kullanım amacı 2. Temel çalışma prensibi 3. Çıkış frekansının hesabı 4. Devre yapısı 5. Devre çeşitleri Ders Laboratuar Sözlü
14 DC ara devreli frekans dönüştürücüleri 1. Devre yapısı 2. Devre çeşitleri 3. Kontrol yöntemleri Ders Laboratuar Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yarı iletken anahtarlama elemanları özelliklerini kavrayabilir. Laboratuar Ders Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Doğrultma devrelerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Doğrultma devrelerini kurabilir Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Yarı iletken anahtarlama elemanlarını seçebilir. Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kontrollü yada kontrolsüz doğrulma devresi tasarlayabilir. Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Yarı iletken anahtarlama elemanları özelliklerini kavrayabilir. - - - - - - - - - - - -
Doğrultma devrelerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme - - - - - - - - - - - -
Doğrultma devrelerini kurabilir - - - - - - - - - - - -
Yarı iletken anahtarlama elemanlarını seçebilir. - - - - - - - - - - - -
Kontrollü yada kontrolsüz doğrulma devresi tasarlayabilir. - - - - - - - - - - - -