Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrikli Araçlar ve Şarj İstasyonları | MEK202 | 4 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Tam zamanlı |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre ALTINKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektrikli araçların ve şarj istasyonlarının teknik içeriklerini irdelenmektedir. |
Ders İçeriği |
Elektrikli araçların temelleri / Elektrikli araçlarda enerji yönetimi / Elektrikli araç entegrasyonunun dağıtım şebekesine etkisinin incelenmesi / şarj istasyon yapıları |
Ders Kaynakları |
Ders konuları ile ilgili tüm kaynaklar.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektrikli taşıtlar hakkında giriş bilgilendirmesi | Ders |
2 | Hibrid taşıtlar hakkında giriş bilgilendirmesi | Ders |
3 | Elektrikli taşıtlar için Enerji Kaynakları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Elektrik Makineleri Üzerine genel altyapı bilgilendirmesi | Ders Gösterim |
5 | Hibrid elektrikli taşıtlarda enerji yönetimine giriş | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Hibrid elektrikli taşıt yapıları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Hibrid elektrikli taşıt enerji yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Elektrikli taşıtlarda enerji yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Enerji depolama üniteleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Piller | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Şarj istasyonu temelleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim |
13 | Proje çalışması (simülasyon) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim |
14 | Proje çalışması 2 (simülasyon) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektrikli araç ve Hibrid & Elektrikli araç yapılarını bilir, araçlar üzerindeki temel elektronik devre yapılarını bilir, Elektrikli araçlar için temel şarj istasyon yapılarına hakim olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrikli araç ve Hibrid & Elektrikli araç yapılarını bilir, araçlar üzerindeki temel elektronik devre yapılarını bilir, Elektrikli araçlar için temel şarj istasyon yapılarına hakim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |