Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mekanizma Tekniği Uygulamaları | MEK203 | 4 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Mekanizmaların konum hız ve ivme analiz yöntemlerini anlatmak ve mekanizma tasarımına yönelik uygulamalar yaptırmak için gerekli analiz ve sentez metotlarını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar ve mekanizmaların sınıflandırılması. Mekanizmaların serbestlik derecesi ve mecburi hareketliliğine dair uygulamalar. Basit dört kol mekanizma uygulamaları. Mekanizmalarda hız ve ivme analizleri problem çözümü. Kompleks sayılarla hız ve ivme analizlerine yönelik problem çözümü. Kam mekanizmaları ve kamların sınıflandırılmalarına yönelik uygulamalar. Dişli hareketlerine yönelik mekanizmalar. |
Ders Kaynakları |
Söylemez E. 1985; Mechanisms, Middle East Technical University Publication Number: 64, Ankara
Kazıhan K., Okutan B., Aslan Z. 1996; Makina ve Mekanizmalar Teorisi, Beta Basım Yayım A.Ş., İstanbul Mekanizma Tekniği Ders Notları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Seminer |
2 | Mekanizmaların Sınıflandırılması | Seminer |
3 | Mekanizmaların Serbestlik Derecesi ve Mecburi Hareketliliğine dair uygulamalar. | Seminer |
4 | Basit Dört Kol Mekanizmaları uygulamaları | Seminer |
4 | Basit Dört Kol Mekanizmaları uygulamaları | Seminer |
6 | Krank Biyel Mekanizmaları uygulamaları | Seminer |
6 | Krank Biyel Mekanizmaları uygulamaları | Seminer |
8 | Ara sınav | Problem Çözme Seminer |
9 | Mekanizmalarda Hız ve İvme Analizleri uygulamaları | Seminer |
9 | Mekanizmalarda Hız ve İvme Analizleri uygulamaları | Seminer |
11 | Kam Mekanizma Uygulamaları | Seminer |
12 | Dişli Mekanizma Uygulamaları | Seminer |
13 | Mekanizma Tasarımı | Seminer |
13 | Mekanizma Tasarımı | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mekanizmalarla ilgili temel kavramları bilir ve mekanizmaların sınıflandırılmasını yapar. | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Makinelerde sık rastlanan mekanizmaların işlevini anlar ve uygulamasını yapar. | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Analiz ve sentez metotlarını kullanarak mekanizma tasarlama becerisi kazanır. | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Analiz ve sentez metotlarını kullanarak mekanizma tasarlama becerisi kazanır. | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Mekanizmaların konum, hız ve ivme analizini grafik ve analitik yöntemlerle yapabilme becerisi kazanır. | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekanizmalarla ilgili temel kavramları bilir ve mekanizmaların sınıflandırılmasını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makinelerde sık rastlanan mekanizmaların işlevini anlar ve uygulamasını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Analiz ve sentez metotlarını kullanarak mekanizma tasarlama becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Analiz ve sentez metotlarını kullanarak mekanizma tasarlama becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mekanizmaların konum, hız ve ivme analizini grafik ve analitik yöntemlerle yapabilme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |