Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrikle Tahrik ve Elektrik Motorlarına Yol Verme Teknikleri | MEK205 | 4 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Alperen Buğra ÇOLAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Doğru akım ve alternatif akımla çalışan elektrik motorlarına yol verme yöntemlerini anlatmak yük ve şebeke durumuna göre doğru yol verme yönteminin seçilmesi, elektrik motoru güç seçiminin yapılması, elektrik motorlarında devir sayısı ayarının yapılmasına ait yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Doğru akım ve alternatif akım motorları ile ilgili temel bilgiler, elektrik motorlarına yol verme yöntemleri, yük ve şebeke durumuna göre uygun yol verme yönteminin seçilmesi elektrik motorlarının frenlenmesi, kumanda elemanları ve motor sürücüler ile yol verme yöntemleri, motor gücü hesabı, geçici rejimde motor davranışlarının incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Ders notları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Doğru akım motorları ile ilgili genel bilgiler. | Ders Tartışmalı Ders |
1 | Doğru akım motorları ile ilgili genel bilgiler. | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Alternatif akım motorları ile ilgili genel bilgiler. | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Alternatif akım motorları ile ilgili genel bilgiler. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Elektrik motorlarına yol verme yöntemlerinin incelenmesi. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Elektrik motorlarına yol verme yöntemlerinin incelenmesi. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Elektrik motorlarının moment karakteristikleri. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Elektrik motorlarında devir sayısı ayarı. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Elektrik motorlarına yol vermede kumanda elemanlarının seçimi. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Elektrik motorlarına yol vermede motor sürücüsü seçimi, parametre girilmesi. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Elektrik motorlarının frenlenmesi. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Elektrik motoru gücünün belirlenmesi. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Elektrikle tahrikte geçici rejim. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Elektrikle tahrikte geçici rejim. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğru akım motorlarını uygun yol verme yöntemi ile çalıştırmak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Alternatif akım motorlarını uygun yol verme yöntemi ile çalıştırmak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yol verme yönteminin belirlenmesinde yük ve şebeke durumunu kontrol etmek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yük durumuna bağlı olarak doğru güçte motor seçimini yapmak, yük diyagramları hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Elektrikle tahrikte geçici rejim olayları hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğru akım motorlarını uygun yol verme yöntemi ile çalıştırmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alternatif akım motorlarını uygun yol verme yöntemi ile çalıştırmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yol verme yönteminin belirlenmesinde yük ve şebeke durumunu kontrol etmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yük durumuna bağlı olarak doğru güçte motor seçimini yapmak, yük diyagramları hakkında bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrikle tahrikte geçici rejim olayları hakkında bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |