EN
  • Anasayfa
  • OTO217 Emisyon Kontrol Teknikleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
OTO217 - Emisyon Kontrol Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Emisyon Kontrol Teknikleri OTO217 3 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi türkçe
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ahmet MAVİ
Ders Veren
Amaç

Çevre sağlığı açısından önemli kirleticileri, motorlardan kaynaklanan emisyonları ve miktarlarını, ölçüm tekniklerini, katalitik dönüştürücülü, dönüştürücüsüz motorlarda emisyon miktarlarının kontrol edilmesi konularının öğretilmesi.

Ders İçeriği

Bu ders, çevre sağlığı açısından önemli kirleticileri, motorlardan kaynaklanan emisyonları ve miktarlarını, ölçüm tekniklerini, katalitik dönüştürücülü, dönüştürücüsüz motorlarda emisyon miktarlarının kontrol edilmesi konularını kapsar.

Ders Kaynakları Borat O., Balcı M., Sürmen A. Hava kirlenmesi ve kontrol tekniği. Teknik Eğtim Vakfı Yayınları
Borat O., Balcı M., Sürmen A. Hava kirlenmesi ve kontrol tekniği. Teknik Eğtim Vakfı Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 11 33
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 10 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 108
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,24
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Motorlu taşıtlardaki kirletici emisyon kaynakları
2 Emisyon standartları
3 Motorlarda CO, CO2, NOx oluşum mekanizması
4 Motorlarda HC, SO2 duman ve partikül oluşum mekanizması
5 Motorlu taşıtlarda kullanılan yakıtların cinsi ve özellikleri
6 Emisyon azaltıcı sistemlerin kontrolü
7 Katalitik dönüştürücülerin çeşitleri, çalışma prensipleri
8 Katalitik dönüştürücülerin ve kontrolleri
9 Dizel motorlarda hava fazlalık katsayıları (Lambda değerleri) ve emisyon kontrolü ile ilişkisi
10 Dizel motorlarda hava fazlalık katsayıları (Lambda değerleri) ve emisyon kontrolü ile ilişkis
11 Benzinli motorlarda hava fazlalık katsayıları (Lambda değerleri) ve emisyon kontrolü ile ilişkisi
12 Çevre kirletici kaynaklar
13 Emisyon azaltıcı önlemler
14 Katalitik dönüştürücülerin test edilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Katalitik dönüştürücülerin çalışmasını açıklayabilir ve durumunu test edebilir
Motorlu taşıtların çevre kirletici kaynaklarını tespit ederek, emisyon azaltıcı önlemleri alabilir
Egzoz emisyon test cihazlarını kullanabilir. Egzoz emisyonlarını ve dizel motorlarında duman miktarını ölçebilir
Karışım oranı ve motor ayarlarının emisyon değerlerine etkilerini yorumlayabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Katalitik dönüştürücülerin çalışmasını açıklayabilir ve durumunu test edebilir 2 4 4 4 4 - 2 4 - 3 5 5
Motorlu taşıtların çevre kirletici kaynaklarını tespit ederek, emisyon azaltıcı önlemleri alabilir 2 2 4 3 - - 4 4 - 4 4 5
Egzoz emisyon test cihazlarını kullanabilir. Egzoz emisyonlarını ve dizel motorlarında duman miktarını ölçebilir 1 3 5 5 - - 1 5 - 4 5 5
Karışım oranı ve motor ayarlarının emisyon değerlerine etkilerini yorumlayabilir. 1 4 3 4 - - 4 4 - 5 4 5