Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hasar Tespiti ve Analiz Yöntemleri | OTO219 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | konu anlatım |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail Melih YILDIRIM |
Ders Veren | |
Amaç |
Kazalar sonucu oluşan hasarın tesbiti ve ilgili resmi işlemlerin öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Malzemelerde çalışma veya kaza anında meydana gelebilecek hasarların nedenlerini bilme. Trafik kazalarındanda gerekli araştırma yöntemlerini ve raporlamayı öğrenme |
Ders Kaynakları |
HASAR ANALİZİ İ.BARLAS ERYÜREK
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 6 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Taşıt Hasar Analizi'ne giriş | |
2 | Kaza tutanaklarının düzenlenmesi.,incelenmesi, kusur oranlarının belirlenmesi ve açıklanması, sınıflandırılması | |
3 | Kazalarda etkili faktörler, yaralanma mekanizması | |
4 | Kaza raporu düzenleme, bilirkişilik | |
5 | Kaza tutanaklarını değerlendirme | Ders |
6 | Hasar tespiti, hasar analizi | |
7 | İş analizi | |
8 | Maliyet analizi | |
9 | Sigorta, yönetmelikler | |
10 | Kaza oluş analizi | |
11 | Rapor düzenleme | |
12 | Rapor düzenleme | |
14 | Örnek uygulamalar | |
14 | Örnek uygulamalar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hasar tipleri hakkında bilgi sahibi olmak, hasarın tekrarını önleyici tedbirler sunabilmek | |||
Sigorta özelliklerini ve bu konuda yapılacak işlemler, kaza oluş analizi metotları, bir makine hasarını analiz edebilmek | |||
Kaza tutanakları hazırlama ve hasar gören parçaların tespit metotları, onarım için maliyet analizi teknikleri | |||
Hasara yönelik bilirkişi işlemlerinin yapılması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hasar tipleri hakkında bilgi sahibi olmak, hasarın tekrarını önleyici tedbirler sunabilmek | 2 | - | 5 | 4 | 4 | - | 5 | - | - | 5 | 2 | 5 |
Sigorta özelliklerini ve bu konuda yapılacak işlemler, kaza oluş analizi metotları, bir makine hasarını analiz edebilmek | 2 | - | 5 | 4 | 5 | - | 4 | - | - | 5 | 3 | 5 |
Kaza tutanakları hazırlama ve hasar gören parçaların tespit metotları, onarım için maliyet analizi teknikleri | 2 | - | 4 | 5 | 3 | - | 4 | - | 4 | 5 | 4 | 5 |
Hasara yönelik bilirkişi işlemlerinin yapılması | 3 | - | 5 | 4 | 4 | - | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 |