Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Servis Yönetimi ve Organizasyon | OTO222 | 4 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet MAVİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, temel yönetim kavramları, teorileri, fonksiyonları ve halen işletmelerde kullanılmakta olan çağdaş yönetim teknik ve araçları konularında küresel yönetim perspektifinden öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Yönetimle İlgili temel kavramlar, Yönetimle ilgili geliştirilen ilk temel teoriler, sistem teorisi, durumsallık teorisi, çağdaş yönetim teorileri, motivasyon, liderlik ve iletişim, güç ve politika |
Ders Kaynakları |
Tamer KOÇEL, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul 2007 veya 2005
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetime ilişkin Temel Kavramlar | |
2 | Yönetim Teorileri | |
2 | Yönetim Teorileri | |
4 | Karar verme | |
5 | İşletme amaçları ve planlama | |
6 | İşletme amaçları ve planlama | |
7 | Amaçlara Göre Yönetim | |
8 | Modern sonrası çağdaş yaklaşımlar | |
9 | Örgütsel değişim | |
9 | Örgütsel değişim | |
11 | Motivasyon | |
12 | Liderlik | |
13 | İletişim | |
14 | Çatışma yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. | |||
İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. | |||
şletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. | |||
İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
şletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |