Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı | ELE125 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MEKATRONİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Metehan ÖNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektronik devrelerin şematik çizimi ve simülasyonunu yapmak Elektronik devrelerin baskı devresini yapmak |
Ders İçeriği |
CAD tabanlı elektronik devre çizim ve simülasyon programlarının kullanılarak elektronik devrelerin şematik çizimleri ve baskı devrelerinin hazırlanması |
Ders Kaynakları |
Bilgisayar destekli tasarım, MEGEP ders notları
Proteus Design Suits 8 Hikmet ŞAHİN |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Elektronik devre çizim teknikleri semboller, çizgiler, elemanların kullanılması | |
2 | Çizim örnekleri devrelerin çiziminde kullanılan teknikler, semboller, bağlantılar | |
3 | Elektronik tabanlı devre tasarım ve benzetim programlarının incelenmesi | Laboratuar Sözlü |
6 | Proteus programının incelenmesi. Multisim Uygulamaları, devre tasarımları, benzetimler ve analizler | Laboratuar Sözlü |
6 | Proteus programının incelenmesi. Multisim Uygulamaları, devre tasarımları, benzetimler ve analizler | Laboratuar Sözlü |
6 | Proteus programının incelenmesi. Multisim Uygulamaları, devre tasarımları, benzetimler ve analizler | Laboratuar Sözlü |
7 | Baskılı devre özellikleri, devre dizaynı, elemanların yerleştirilmesi | |
8 | Seçilen devrenin baskılı devresinin hazırlanması | Laboratuar Sözlü |
9 | Elemanların yerleşimi, devre boyutları, hatlar, devre elamanları | Laboratuar Sözlü |
10 | Baskılı devrenin gerçekleştirilmesi | |
10 | Baskılı devrenin gerçekleştirilmesi | |
12 | Elemanların çıkarılan baskılı devre üzerine yerleştirilerek çalıştırılması ve kontrol | |
12 | Elemanların çıkarılan baskılı devre üzerine yerleştirilerek çalıştırılması ve kontrol | |
14 | Seçilen devrenin MULTISIM/PROTEUS programı ile analizi ve sonuçların karşılaştırılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektronik devre semalarının çizilmesi ve simülasyonu | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Elektronik devre şemasından baskılı devre oluşturulması | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Elektronik devre şemalarının da kullanılan elektronik devre elemanları sembolleri | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektronik devre semalarının çizilmesi ve simülasyonu | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektronik devre şemasından baskılı devre oluşturulması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektronik devre şemalarının da kullanılan elektronik devre elemanları sembolleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |