Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektronik Bilgisi | MEK113 | 2 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MEKATRONİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Alperen Buğra ÇOLAK |
Amaç |
Öğrencilerin analog ve sayısal elektronik konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Analog elektroniğe giriş, osiloskop kullanımı, diyotlu devreler, diyotlu doğrultma devreleri, filtre devreleri, transistörlü devreler, sayısal elektroniğe giriş, sayı sistemleri, kapılar, boolean cebri. |
Ders Kaynakları |
Analog Elektronik ve Sayısal Elektronik konuları ile ilgili herhangi bir ders kitabı.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders İçeriği, İşlenecek Konular, Hesap Makinesi Kullanımı Gibi Konularda Bilgi Verilmesi | Seminer |
2 | Analog Elektroniğe Giriş, Osiloskop Kullanımı | Seminer |
3 | Diyotlu Devreler | Seminer |
4 | Diyotlu Doğrultma Devreleri, Yarım ve Tam Dalga Doğrultma Devreleri | Seminer |
5 | Transistörlere Giriş | Seminer |
7 | Transistörlü Devreler | Seminer |
7 | Transistörlü Devreler | Seminer |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Transistörlü Yükseltme Devreleri | Seminer |
10 | Sayısal Elektroniğe Giriş | Seminer |
11 | Sayı Sistemleri | Seminer |
12 | Lojik Kapılar | Seminer |
13 | Lojik Kapılar, Boolean Cebri | Seminer |
14 | Lojik Kapılar, Boolean Cebri, Demorgan Teoremleri | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerini bilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Diyotlu doğrultma ve filtreleme devresi yapabilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Osiloskop kullanımını bilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Transistörler hakkında temel seviyede bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Lojik kapılarla devre kurma konusunda bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerini bilir. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 |
Diyotlu doğrultma ve filtreleme devresi yapabilir. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 |
Osiloskop kullanımını bilir. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 |
Transistörler hakkında temel seviyede bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 |
Lojik kapılarla devre kurma konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 |