| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Elektronik Bilgisi | MEK113 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MEKATRONİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Türkçe |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Alperen Buğra ÇOLAK |
| Amaç |
Öğrencilerin analog ve sayısal elektronik konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Analog elektroniğe giriş, osiloskop kullanımı, diyotlu devreler, diyotlu doğrultma devreleri, filtre devreleri, transistörlü devreler, sayısal elektroniğe giriş, sayı sistemleri, kapılar, boolean cebri. |
| Ders Kaynakları |
Analog Elektronik ve Sayısal Elektronik konuları ile ilgili herhangi bir ders kitabı.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders İçeriği, İşlenecek Konular, Hesap Makinesi Kullanımı Gibi Konularda Bilgi Verilmesi | Seminer |
| 2 | Analog Elektroniğe Giriş, Osiloskop Kullanımı | Seminer |
| 3 | Diyotlu Devreler | Seminer |
| 4 | Diyotlu Doğrultma Devreleri, Yarım ve Tam Dalga Doğrultma Devreleri | Seminer |
| 5 | Transistörlere Giriş | Seminer |
| 6 | Transistörlü Devreler | Seminer |
| 6 | Transistörlü Devreler | Seminer |
| 8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 9 | Transistörlü Yükseltme Devreleri | Seminer |
| 10 | Sayısal Elektroniğe Giriş | Seminer |
| 11 | Sayı Sistemleri | Seminer |
| 12 | Lojik Kapılar | Seminer |
| 13 | Lojik Kapılar, Boolean Cebri | Seminer |
| 14 | Lojik Kapılar, Boolean Cebri, Demorgan Teoremleri | Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerini bilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Diyotlu doğrultma ve filtreleme devresi yapabilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Osiloskop kullanımını bilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Transistörler hakkında temel seviyede bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Lojik kapılarla devre kurma konusunda bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerini bilir. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 | ;
| Diyotlu doğrultma ve filtreleme devresi yapabilir. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 | ;
| Osiloskop kullanımını bilir. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 | ;
| Transistörler hakkında temel seviyede bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 | ;
| Lojik kapılarla devre kurma konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 |