Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mekatronik Temelleri | MEK101 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | MEKATRONİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
Amaç |
Mekatronik, başlıca bileşenleri ve içeriğinin örneklerle tanıtılarak, program hakkında temel oluşturacak birikimin kazandırılması |
Ders İçeriği |
Mekatroniğin tanımı ve temel bileşenleri, sistem, modelleme, ölçme sistemleri, sensörler, Aktuatörler, kontrol sistemi ve kontrol organları, veri toplama, sinyal işleme, sistem tasarımı ve mekatronik uygulamalar hakkında genel bilgiler |
Ders Kaynakları |
Mekatronik,Bolton, Logman Group Limited, 1995
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mekatronik nedir? Temel tanımlar | Seminer |
2 | Mekatronik öncesi sistemler | Seminer |
3 | Mekatronik sonrası sistemler | Seminer |
4 | Mekatroniği oluşturan bileşenler | Seminer |
4 | Mekatroniği oluşturan bileşenler | Seminer |
4 | Mekatroniği oluşturan bileşenler | Seminer |
9 | Mekatronik sistemler ve uygulama alanları | Seminer |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Mekatronik sistemler ve uygulama alanları | Seminer |
10 | Ölçme Sistemi ve Sensörler | Seminer |
11 | Sinyal İşleme | Seminer |
12 | Mekanik, Hidrolik ve Pnömatik hareket sistemleri | Seminer |
13 | Elektriksel Hareket sistemleri | Seminer |
14 | Kinematiğin Temel İlkeleri | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mekatronik Sistemleri Analiz Eder. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Mekatroniği tam ve doğru olarak tanımlar | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Mekatroniğin Yararlandığı Bilimsel Temelleri kullanabilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Mekatroniğin Uygulama Alanlarını Takip Eder. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Mekatroniğin tarihi seyri, bugünü ve geleceği hakkında ufuk sahibi olur. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekatronik Sistemleri Analiz Eder. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 |
Mekatroniği tam ve doğru olarak tanımlar | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 |
Mekatroniğin Yararlandığı Bilimsel Temelleri kullanabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
Mekatroniğin Uygulama Alanlarını Takip Eder. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Mekatroniğin tarihi seyri, bugünü ve geleceği hakkında ufuk sahibi olur. | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |