Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mekatronik Ölçme Bilgisi | MEK103 | 1 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | MEKATRONİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eralp ŞENER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Eralp ŞENER |
Amaç |
Öğrenciye, Ölçmenin temel ilkeleri, ölçme hataları, çeşitleri ve tespiti, mekanik , elektrik ve elektronik ölçme aletlerinin yapısı ve çalışma prensiplerinin tanıtılması ve kullanımı amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Kumpaslar; Mikrometreler;Kompratörler, Elektrik ve Elektronik Ölçme alatlerinin kullanımı. |
Ders Kaynakları |
Prof. H.Önal, "Ölçme Tekniği", İTÜ, (1987)
Prof A. Dalfes, "Elektrik Ölçme Laboratuarı Deneyleri", İTÜ, (1990) Doç. Dr. H.Pastacı, "Elektrik ve Elektronik Ölçmeleri", Yıldız Üni., 1992 M. Nacar, "Elektrik Elektronik Ölçmeleri ve İş Güvenliği", MEB, 2003 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ölçme ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar. | Ders |
2 | Hata ve Çeşitleri | Ders |
3 | Temel ve Türetilmiş Ölçü birimleri. | Ders |
4 | Boyut ve Açı Ölçümünün Tanıtılması | Ders |
6 | Boyut ve Açı Ölçümünün Tanıtılması | Ders |
6 | Boyut ve Açı Ölçümünün Tanıtılması | Ders |
7 | Boyut ve Açı Ölçümünün Tanıtılması | Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Elektriksel Büyüklüklerin Ölçülmesi | Ders |
9 | Elektriksel Büyüklüklerin Ölçülmesi | Ders |
9 | Elektriksel Büyüklüklerin Ölçülmesi | Ders |
9 | Elektriksel Büyüklüklerin Ölçülmesi | Ders |
13 | Osiloskop Kullanımı | Ders |
13 | Osiloskop Kullanımı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ölçmenin temel ilkelerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Elektrik ve elektronik ölçü aletlerini kullanabilir. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel ve türetilmiş birim sistemini tanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Boyut ve Açı ölçümlerini yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mekanik Ölçü aletlerini kullanabilir. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ölçmenin temel ilkelerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik ve elektronik ölçü aletlerini kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel ve türetilmiş birim sistemini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Boyut ve Açı ölçümlerini yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mekanik Ölçü aletlerini kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |