Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstriyel Robotlar | MEK221 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MEKATRONİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Endüstride kullanılan robotları tanınması, kullanım amaçlarını ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Robot geometrisi, Endüstriyel robotlar, Temel robot hareketleri, Kol ve gövde hareketleri, Temel hareket karekteristikleri, teknik özellikler, Robot sürücü sistemler (pnömatik, hidrolik, elektrikli, vb) , Robot konfigurasyonları. |
Ders Kaynakları |
: Robot Tekniği,Asım Kurtoğlu, PAPATYA YAYINCILIK EĞİTİM, 2011 Yardımcı kaynaklar: Robot Devreleri, Elektrik Mühendisleri Odası,2011
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Robotlar | Seminer |
3 | Robot Bileşenleri | Seminer |
3 | Robot Bileşenleri | Seminer |
3 | Robot Bileşenleri | Seminer |
6 | Robot Programlama Komutları | Seminer |
6 | Robot Programlama Komutları | Seminer |
6 | Robot Programlama Komutları | Seminer |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Robot ve Yazılım İletişimi | Seminer |
9 | Robot ve Yazılım İletişimi | Seminer |
11 | 3 Boyutlu Benzetim Yazılımı | Seminer |
12 | Açık Çevrim Kontrol Sistemleri | Seminer |
13 | Kapalı Çevrim Kontrol Sistemleri | Seminer |
14 | Robot Eksen Tanıma ve Hareket Biçimleri | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Endüstriyel robotun bakımını yapabilme. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Endüstriyel robotları sınıflandırabilme. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Mekatronik alanında kullanılan robotları tanıyabilme. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Endüstriyel robotları programlayabilme. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Endüstriyel robotlar ile ilgili uygulama yapabilme. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel robotun bakımını yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstriyel robotları sınıflandırabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mekatronik alanında kullanılan robotları tanıyabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstriyel robotları programlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstriyel robotlar ile ilgili uygulama yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |