EN
  • Anasayfa
  • MEK222 Mikrodenetleyiciler (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MEK222 - Mikrodenetleyiciler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mikrodenetleyiciler MEK222 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MEKATRONİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Alperen Buğra ÇOLAK
Ders Veren
Amaç

Mikro bilgisayar sisteminin donanımsal yapısını, bilgisayar mimarilerini tanımak, mikroişlemci-mikro denetleyici kavramlarını bilmek, Mikro denetleyicileri ve PIC mikro denetleyici çeşitlerini tanımak, PIC mikro denetleyicilerini programlamak ve uygulamalar geliştirmek

Ders İçeriği

Bu derste, devreye alma, elektrik motorlu sonlardan her türlü var ve bağlı işlemlerin çalışması yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders Kaynakları ADALI Eşref, Mikro işlemciler Mikrobilbisayarlar, ALTINBAŞAK Orhan, PIC Programlama, HOŞGÖREN Mehmet, Mikro işlemciler
Ders notları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 92
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mikrobilgisayar sistemlerine giriş, mikroişlemci ve mikro denetleyici kavramları ve aralarındaki farklar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Bilgisayar Mimarileri (CISC, RISC, Von Neuman, Harvard mimarileri) Mikro denetleyici türleri ve PIC Mikro denetleyicilerine giriş Ders Tartışmalı Ders
3 Mikrodenetleyici sistemleri, Programlayıcı kartları, programı makine diline çevirme Ders Tartışmalı Ders
4 PIC Mikro denetleyicilerin donanımsal özellikleri Ders Tartışmalı Ders
5 Bellek organizasyonu (Program ve Veri belleği) Ders Tartışmalı Ders
6 PIC Mikro denetleyici minimum çalışma devreleri (Osilatör, Reset devreleri) Ders Tartışmalı Ders
8 Assembly dili komut yapısı ve PIC komutları I Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
8 Assembly dili komut yapısı ve PIC komutları I Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 PIC Komutları II Ders Tartışmalı Ders
10 Program geliştirme aşamaları (MPLAB Programı kurulumu ve program yazımı) Ders Tartışmalı Ders
11 Mikrodenetleyici programını derleme, derlenmiş programı adım adım çalıştırma Ders Tartışmalı Ders
12 Simülasyon Programlar Ders Tartışmalı Ders
13 Mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları - I Ders Tartışmalı Ders
14 Örnek Uygulamalar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Programlamayı uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Mikroişlemciler ile mikrodenetleyicileri karşılaştırabilecektir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Mikroişlemci/mikrodenetleyici sisteminin kurulmasını açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Programlamaya giriş bilgisini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısını açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Programlamayı uygulayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Mikroişlemciler ile mikrodenetleyicileri karşılaştırabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Mikroişlemci/mikrodenetleyici sisteminin kurulmasını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Programlamaya giriş bilgisini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - -