Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikrodenetleyiciler | MEK222 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MEKATRONİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Alperen Buğra ÇOLAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Mikro bilgisayar sisteminin donanımsal yapısını, bilgisayar mimarilerini tanımak, mikroişlemci-mikro denetleyici kavramlarını bilmek, Mikro denetleyicileri ve PIC mikro denetleyici çeşitlerini tanımak, PIC mikro denetleyicilerini programlamak ve uygulamalar geliştirmek |
Ders İçeriği |
Bu derste, devreye alma, elektrik motorlu sonlardan her türlü var ve bağlı işlemlerin çalışması yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
ADALI Eşref, Mikro işlemciler Mikrobilbisayarlar, ALTINBAŞAK Orhan, PIC Programlama, HOŞGÖREN Mehmet, Mikro işlemciler
Ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikrobilgisayar sistemlerine giriş, mikroişlemci ve mikro denetleyici kavramları ve aralarındaki farklar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Bilgisayar Mimarileri (CISC, RISC, Von Neuman, Harvard mimarileri) Mikro denetleyici türleri ve PIC Mikro denetleyicilerine giriş | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Mikrodenetleyici sistemleri, Programlayıcı kartları, programı makine diline çevirme | Ders Tartışmalı Ders |
4 | PIC Mikro denetleyicilerin donanımsal özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Bellek organizasyonu (Program ve Veri belleği) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | PIC Mikro denetleyici minimum çalışma devreleri (Osilatör, Reset devreleri) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Assembly dili komut yapısı ve PIC komutları I | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Assembly dili komut yapısı ve PIC komutları I | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | PIC Komutları II | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Program geliştirme aşamaları (MPLAB Programı kurulumu ve program yazımı) | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Mikrodenetleyici programını derleme, derlenmiş programı adım adım çalıştırma | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Simülasyon Programlar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları - I | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Programlamayı uygulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mikroişlemciler ile mikrodenetleyicileri karşılaştırabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mikroişlemci/mikrodenetleyici sisteminin kurulmasını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Programlamaya giriş bilgisini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programlamayı uygulayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mikroişlemciler ile mikrodenetleyicileri karşılaştırabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mikroişlemci/mikrodenetleyici sisteminin kurulmasını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Programlamaya giriş bilgisini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |