EN
MEK205 - Elektrikle Tahrik ve Elektrik Motorlarına Yol Verme Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Elektrikle Tahrik ve Elektrik Motorlarına Yol Verme Teknikleri MEK205 4 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MEKATRONİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Alperen Buğra ÇOLAK
Ders Veren
Amaç

Doğru akım ve alternatif akımla çalışan elektrik motorlarına yol verme yöntemlerini anlatmak yük ve şebeke durumuna göre doğru yol verme yönteminin seçilmesi, elektrik motoru güç seçiminin yapılması, elektrik motorlarında devir sayısı ayarının yapılmasına ait yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Doğru akım ve alternatif akım motorları ile ilgili temel bilgiler, elektrik motorlarına yol verme yöntemleri, yük ve şebeke durumuna göre uygun yol verme yönteminin seçilmesi elektrik motorlarının frenlenmesi, kumanda elemanları ve motor sürücüler ile yol verme yöntemleri, motor gücü hesabı, geçici rejimde motor davranışlarının incelenmesi.

Ders Kaynakları Ders notları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Doğru akım motorları ile ilgili genel bilgiler. Ders Tartışmalı Ders
1 Doğru akım motorları ile ilgili genel bilgiler. Ders Tartışmalı Ders
3 Alternatif akım motorları ile ilgili genel bilgiler. Ders Tartışmalı Ders
3 Alternatif akım motorları ile ilgili genel bilgiler. Ders Tartışmalı Ders
5 Elektrik motorlarına yol verme yöntemlerinin incelenmesi. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Elektrik motorlarına yol verme yöntemlerinin incelenmesi. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Elektrik motorlarının moment karakteristikleri. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Elektrik motorlarında devir sayısı ayarı. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Elektrik motorlarına yol vermede kumanda elemanlarının seçimi. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Elektrik motorlarına yol vermede motor sürücüsü seçimi, parametre girilmesi. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Elektrik motorlarının frenlenmesi. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Elektrik motoru gücünün belirlenmesi. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Elektrikle tahrikte geçici rejim. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Elektrikle tahrikte geçici rejim. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğru akım motorlarını uygun yol verme yöntemi ile çalıştırmak. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Alternatif akım motorlarını uygun yol verme yöntemi ile çalıştırmak. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yol verme yönteminin belirlenmesinde yük ve şebeke durumunu kontrol etmek. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yük durumuna bağlı olarak doğru güçte motor seçimini yapmak, yük diyagramları hakkında bilgi sahibi olmak. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Elektrikle tahrikte geçici rejim olayları hakkında bilgi sahibi olmak. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Doğru akım motorlarını uygun yol verme yöntemi ile çalıştırmak. 4 1 3 3 5 1 1 1 3 1 1 1
Alternatif akım motorlarını uygun yol verme yöntemi ile çalıştırmak. 4 1 3 3 5 1 1 1 3 1 1 1
Yol verme yönteminin belirlenmesinde yük ve şebeke durumunu kontrol etmek. 4 1 3 3 5 1 1 1 3 1 1 1
Yük durumuna bağlı olarak doğru güçte motor seçimini yapmak, yük diyagramları hakkında bilgi sahibi olmak. 4 1 3 3 5 2 1 1 3 1 1 1
Elektrikle tahrikte geçici rejim olayları hakkında bilgi sahibi olmak. 4 3 3 3 5 4 1 1 3 1 1 1