Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Algılayıcılar ve Dönüştürücüler | ENO230 | 2 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MEKATRONİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru cevap, sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Alper UYGUN |
Ders Veren | |
Amaç |
1. Endüstriyel kontrol ve otomasyon sistemlerinin önemini kavrayabilme. 2. Saha elemanlarının çeşitlerini ve fonksiyonlarını tanıyabilme. 3. Diğer sistem elemanları ile ilişkisini açıklayabilme. |
Ders İçeriği |
Tanımlar Konum Ölçümleri Sıcaklık Ölçümleri Basınç Ölçümleri Akış Ölçümleri Seviye Ölçümleri Hız Titreşim ve İvme Ölçümleri Gerilme ölçerler |
Ders Kaynakları |
K.Haktanırlar Ders notları E.A.Parr ,Endüstriyel Kontrol El Kitabı – Cilt I-2 Meb David a. Bell Electronic Istrumentatıon and Measurements Prentice Hall 1994 anlatım soru cevap tartışma video
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Tanımlar | |
2 | Tanımlar | |
3 | Konum Ölçümleri | |
3 | Konum Ölçümleri | |
6 | Sıcaklık Ölçümleri | |
6 | Sıcaklık Ölçümleri | |
7 | Basınç Ölçümleri | |
7 | Basınç Ölçümleri | |
9 | arasınav | |
10 | Akış Ölçümleri | |
11 | Seviye Ölçümleri | |
12 | Hız Titreşim ve İvme Ölçümleri | |
13 | Gerilme ölçerler | |
14 | Agırlık ölçme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ölçme sistemlerini açıklar | |||
basınc, seviye kavramları ve bunlarla yapılan ölçümlerle ilgili prensipleri tanır | |||
Sinyaller ve standartlarla ilgili temel tanım ve kavramları açıklar. | |||
Ölçme sistemlerini kıyaslar | |||
Pozisyon, sıcaklıktemel kavramları ve bunlarla yapılan ölçümlerle ilgili prensipleri tanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ölçme sistemlerini açıklar | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 5 |
basınc, seviye kavramları ve bunlarla yapılan ölçümlerle ilgili prensipleri tanır | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 5 |
Sinyaller ve standartlarla ilgili temel tanım ve kavramları açıklar. | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 5 |
Ölçme sistemlerini kıyaslar | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 5 |
Pozisyon, sıcaklıktemel kavramları ve bunlarla yapılan ölçümlerle ilgili prensipleri tanır | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 5 |