Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji Yönetimi | ENE151 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | MEKATRONİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abdurrahman BİÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye´nin enerji ihtiyacını açıklamak. Birincil enerji kaynaklarını tanımak, enerji üretimini ve tüketimini açıklamak. Yenilenebilir enerji kaynaklarını tanımak |
Ders İçeriği |
Türkiye´ nin enerji ihtiyacı, birincil enerji kaynakları, yenilenebilir enerji kaynakları, Türk Sanayisinin yapısı, enerji tüketimi, enerji tasarrufunun önemi. Enerji tüketimi ile maliyet arasında ilişki, enerji verimliliğinin artırılması |
Ders Kaynakları |
Enerji tasarrufu ve yenilenebilir enerji kaynakları - Yusuf YAMAN
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye´nin genel enerji durumu. | |
2 | Birincil enerji kaynaklarının üretimi ve tüketimi | |
3 | Türk Sanayisinin yapısı, enerji tüketimi, enerji yönetimi. | |
4 | Ölçü aletleri ve ölçüm teknikleri. | |
5 | Kazanlarda enerji verimliliğinin arttırılması. | |
6 | Elektrik enerjisi kullanan sistemler. | |
7 | Aydınlatmada enerji tasarrufu. | |
8 | Arasınav | |
9 | Ekonomik analiz yöntemleri. | |
10 | Çevre enerji etkileşimi. | |
11 | Yenilenebilir enerji kaynakları. | |
12 | Bileşik ısı-güç üretim sistemleri. | |
13 | Bileşik ısı-güç üretimi uygulamaları. | |
14 | Değişik sektörlerdeki enerji verimliliğini artırıcı uygulamalar. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk Sanayisinin yapısını tanır ve enerji tüketimini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alternatif enerji kaynaklarını tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye´ nin genel enerji durumunu tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Enerji tasarrufunun önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Sanayisinin yapısını tanır ve enerji tüketimini kavrar. | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 |
Alternatif enerji kaynaklarını tanır. | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 |
Türkiye´ nin genel enerji durumunu tanımlar. | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 |
Enerji tasarrufunun önemini kavrar. | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 |