Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel İletişim | TDP103 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Zorunlu, Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Anıl TAFLAN |
Amaç |
Öğrencilerin İletişim Bilimlerinde kullanılan belli başlı kavramları öğrenmelerini sağlamak temel amaçtır. |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin İletişim Bilimlerinde kullanılan belli başlı kavramları öğrenmelerini sağlamak temel amaçtır. İletişimin temel kavramları, modelleri ve süreçleri ders kapsamında anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Kılınç, B. & Eriş, U. (2018). İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bir Süreç Olarak İletişim ve İletişim Öğeleri | Ders |
2 | Sözel İletişim | Ders |
3 | Sözel İletişimde Konuşma Stratejileri | Ders |
4 | Sözsüz İletişim | Ders |
5 | Sözsüz İletişim Kodlarının Ortak Özellikleri | Ders |
6 | Sözsüz İletişimde Çevre, Beden Dili Ve Ses Kodları | Ders |
7 | Bireylerarası İletişim - İletişim Unsurları, Modeli ve İlkeleri | Ders |
8 | Bireylerarası İletişimde Mesajların Yapısı | Ders |
9 | Bireylerarası İletişimde Dinlemenin Önemi ve Grup İletişimi | Ders |
10 | Örgütsel İletişim | Ders |
10 | Örgütsel İletişim | Ders |
12 | Kitle İletişimi | Ders |
13 | Çevrim İçi İletişim | Ders |
14 | Uluslararası ve Kültürlerarası İletişim | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Örgütsel iletişim kurabilmek | |||
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | |||
Etkili iletişim kurabilmek | |||
Bireysel iletişim kurmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Örgütsel iletişim kurabilmek | - | - | 1 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | - | - | 1 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - |
Etkili iletişim kurabilmek | - | - | 1 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel iletişim kurmak | - | - | 1 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - |